מה חשוב לקחת בחשבון לפני שלוקחים משכנתא?

ההשקעה הכלכלית הגדולה בחיי המשפחה היא הלוואת משכנתא לצורך רכישת דירה למגורים. כמעט כל משפחה מתמודדת היום עם תשלומי משכנתא. כל זוג צעיר מתכונן ליום הזה בו במקום לשלם שכירות הוא ישלם סוף סוף על הדירה בעצמה.

סך המשכנתאות הנלקחות עומד על סכומים הזויים של למעלה מ 300 מיליארד ש"ח!

ההכנסות הגבוהות ביותר היום בבנקים הן מהמשכנתאות  הנלקחות הבהם. יותר מ25% מהאשראי הם מהמשכנתאות הנלקחות.

 

הפוסט הזה יתן לכם הכוונה חשובה לגבי המשכנתא אותה אתם מתכננים לקחת. חשוב שתקראו את הפוסט לפני לקיחת ההלוואה הגדולה.

על אלו כללים תקפידו לפני שתקחו משכנתא?

  1. ההלוואה צריכה להתאים לגובה המשכורת שלכם. כך שההחזר החודשי לא יפיל אתכם כלכלית.
  2. חשוב שתדעו שריבית משתנה היא זולה. אבל היא תשתנה במשך השנים ותתייקר. כדאי לשלב במשכנתא ריבית משתנה, קבועה וצמודה למדד.
  3. כדאי לכם לצמצם את טווח השנים ככל שאפשר כך תחסכו בריביות המשכנתא. ככל שהמשכנתא לטווח קצר יותר, הבנק יאשר לכם ריביות זולות יותר.

על מה עוד תשלמו בעקבות קניית הנכס החדש?

  1. תשלום לשמאי מקרקעין מוסמך. הבנק המלווה דורש מכם להזמין שמאי מטעמו שיעריך את ערך הנכס וכך תקבלו את אחוזי המימון מהבנק על פי המחיר הנמוך מבין החוזה של מכירת הנכס. עלות של כמה מאות שקלים.

  2. תיווך. היום כמעט אי אפשר לקנות דירה בלי מתווך. עלות שירותו של מתוך תהיה בגובה של 2% מהנכס. זאת אומרת, על דירה של מיליון תשלמו 20,000 ש"ח למתווך המסור.

  3. עורך דין. עורך דין חייב להיות בתוך התמונה. הוא זה שירשום את הדירה בטאבו. הוא מודא שהכול תקין מבחינה משפטית והדירה אינה רשומה על 2 אנשים. או נוכלים. המחיר לשירות עו"ד יהיה בגובה 0.5% ממחיר הדירה. בדירה של מיליון ש"ח 5000 ש"ח.

  4. הובלה. כאשר תעברו לדירה תדרשו לשלם על הובלה והרכבה של כל הרהיטים אותם תעבירו. מדבור בהוצאה של כמה אלפים בין 5,000 ש"ח ל 10,000 ש"ח.

  5. תשלום ליועץ משכנתאות. אם אתם לוקחים משכתנא, אתם תדרשו לייעוץ אישי של יועץ משכנתאות מנוסה שידאג לתת לכם ריביות זולות ומשכנתא המותאמת לחיים שלכם באופן אישי. מדובר בעלות של בין 5,000 ש"ח ל 15,000 ש"ח תלוי כמה התיק שלכם מורכב.

  6. עלות פתיחת תיק משכנתא בבנק. מדובר בעמלה שכל בנק למשכנתאות גובה אבל בדרך כלל ניתן להוזיל את העלות עם קצת התמקחות. המחיר יהיה 0.2% מגובה המשכנתא. 



רוצים לקנות דירה במחיר מוזל? פרויקט מחיר מטרה יוצא לדרך. כאן תוכלו לקבל פרטים אם אתם זכאים להשתתפות בהגרלה על דירה חדשה במחיר שפוי.