זוגות צעירים רבים שיש להם הכנסות יפות, לא הצליחו להגיע לדירות משלהם. המצב בארץ הוא שמי שאין לו הון עצמי מכובד מאוד מאוד. יכול לגור בשכירות, או לרכוש דירה באחת מערי הפריפריה.  הקטע הקשה הוא שמבחינת הבנק זה לא משנה כמה אתם מוכשרים וכמה כסף אתם מכניסים מדי חודש. אתם צריכים להביא אתכם הרבה הון עצמי כדי לרכוש דירה, לפחות 25% משווי הבית. 

תוכנית מחיר מטרה באה במקום הזה כדי לעזור לכל זוג שהוא להגשים חלומות.

איך יצאה תוכנית מחיר מטרה אל האור?

כבר שנים רבות שבממשלה מנסים להכניס את תוכנית מחיר מטרה למציאות (או בשמה הקודם דיור במחיר מופחת). שוק הנדל"ן במדינת ישראל הוא אחד מהשווקים הכי פעילים שיש. המדינה עושה הכל כדי לעודד את השוק הזה. החל מאישור של עובדים זרים להיכנס לארץ, עובר באישורי בניה ומכירה ושיווק של קרקעות. למרות שהרשויות הן אלה שמנפיקות את אישורי הבנייה לכל דורש. בפועל, כך דורש אלקין, המדינה היא זו שאחראית עליהם באופן עקיף. 

למרות שעבור כולנו עליית המחירים היא צרה צרורה, יש כמה שמרוויחים מהמציאות הזו. קודם כל המדינה. אבל תחשבו גם על המתווכים… המדינה גובה מיסים בהתאם לגובה הדירה אותה אתם קונים. אם אתם משפרי דיור ואתם מוכרים דירה בה אתם גרים כמה שנים ברווח של 400,000 שקלים, המדינה תהנה גם היא מהרווח שלכם כי היא תגבה ממכם מס השבחה. 

לפני שתוכנית מחיר מטרה אושרה, השר אלקין לא הצליח לשכנע את שר האוצר להפסיד את את הרווחים הגדולים מהקרקעות. אבל היום יש תוכנית מטרה, ולא בעוד הרבה זמן אנשים יתחילו לרכוש דירות במחירים טובים, בעזרת ד'. 

המדינה ממשיכה להרוויח על כל קרקע טבין ותקילין

למעשה במכרז של הקבלנים. קבלן שיציע את מחיר הדירה הגבוה ביותר עבור בניית פרויקט של מחיר מטרה, הוא זה שיזכה. מה זה אומר לנו? שהמדינה ממשיכה להרוויח, והקבלנים הם אלו שההנחה מתגלגלת דרכם. לכם זה לא משנה. העיקר שהמטרה הגדולה הושגה. תוכנית מחיר מטרה תספק דירות לציבור במחירים זולים ובהנחה של עד 300 אלף שקלים. זו בשורה לזוגות צעירים רבים שלא חלמו שיום יבוא ואי מי יציע להם לרכוש דירה במקום נחשב עם הנחה גדולה כל כך. לפני שאתם חולמים על דירה בתל אביב עם הנחה של שלוש מאות אלף שקל, חשוב שתדעו כי בתל אביב ובעוד ערים מהסוג הזה לא יקומו כלל פרויקטים של תוכנית מחיר מטרה. ולכן, אם ההורים שלכם גרים בפתח תקווה ושם אתם גם עובדים, יכול להיות שתוכלו לממש את החלום שלכם עם דירה זולה בהרבה לעומת המקובל בשוק. אנחנו ממליצים לכם להיכנס לאחת ההגרלות כדי שיהיה לכם סיכוי לזכות כבר בהגרלה הקרובה. 

רוצים לדעת עוד? 

אנו בחברת המפתח נשמח לעזור לכם להבין טוב יותר את כל מה שצריך לדעת לפני שקונים דירה. המומחים שלנו יתנו לכם יד ויעזרו לכם בכל שלב ושלב החל מהתהלוכה בבנקים ועד שאתם מחזיקים את המפתח ביד שלכם. פנו אלינו ותרוויחו.