משכנתא למחיר מטרה

משכנתא למחיר מטרה

משכנתא לקניית דירות במחיר מטרה היא משכנתא נוחה בדרך כלל הרבה יותר ממשכנתא רגילה. זו כבר סיבה בפני עצמה למה לרכוש דירה דרך מחיר מטרה. הטבות המשכנתא האלו הם אלו שיאפשרו לזוגות הצעירים לעמוד בקריטריונים של המשכנתא. חשוב להבין שעם ההנחה של ה 20% על דירה, עדיין הדירות מאוד יקרות ובמצב רגיל צריך להביא ממש הרבה הון עצמי שאין לכל אחד. לכן באו הטבות המשכנתא. הטבות המשכנתא ניתנו מטעמם של שני גופים שונים: בנק ישראל ומשרד הבינוי והשיכון.

אלו הטבות משכנתא מעניק בנק ישראל לזכאים בתוכנית מחיר מטרה?

באופן רגיל, כל משכנתא ניתנת בשיעור של עד 75% ממחיר דירה. כלומר, אם דירה עולה מיליון או אפילו שווה יותר, אחוזי המימון שינתנו הם מהמחיר הזול מביניהם – מיליון ש"ח. הבנק יתן הלוואת משכנתא של עד 750 אלף שקל בלבד.
בתוכנית מחיר מטרה בנק ישראל החליט להקל על הרוכשים ולתת שיעור מימון של 75% משווי דירה ולא מהמחיר בפועל. מה שקורה הוא שהדירות ניתנות בהנחה של 20% כך שאחוז המימון בפועל הוא גבוה הרבה יותר. לשם הדוגמה נניח שהדירה שווה 1.25 מיליון ש"ח. אחרי הנחה של 20% אתם רוכשים את הדירה במיליון ש"ח בלבד. שיעור המימון ניתן לכם על פי שווי דירה ולכן 75% מתוך 1.25 מיליון הוא משהו כמו 940,000 ש"ח. חשוב שתבינו שהלוואה של 940,000 ש"ח לעומת מיליון ש"ח שעולה דירה זה 95% מימון. בעצם נשאר לזוג לגייס רק 60,000 ש"ח. בפועל זה לא בדיוק כך כי בנק ישראל דורש הון עצמי של מינימום 100,000 ש"ח לפחות כדי לרכוש דירה.

ההגבלה להקלה כמו שאמרנו היא שהרוכשים חייבים להשתתף לפחות ב 100,000 ש"ח מהכיס שלהם כדי לקבל את המשכנתא. גם 75% המימון על פי שווי דירה יחושבו עד שווי דירה של 1.8 מיליון ש"ח. במקרה של דירה ששווה יותר, המשכנתא תחושב או לפי תקרת שווי דירה של 1.8 מיליון ש"ח או לפי מחיר דירה, מה שיותר גבוה.

חשוב לציין שהלוואת המשכנתא כוללת גם את המענקים המדיניים. כלומר, אם הסכום שלכם למשכנתא הוא 900,000 ש"ח. זה כולל גם את המענק. לדוג' משכנתא של 800,000 ש"ח + מענק של מאה אלף.

במקרה שגובה המענק גבוה ממחצית הסכום הכולל של המשכנתא רשאים הרוכשים לקבל משכנתא של 95% מימון.

אילו הטבות משכנתא קיימות ממשרד הבינוי והשיכון?

ישנן 2 הטבות מרכזיות ממשרד השיכון:

אחוז המימון יקבע לפי מחיר השוק ולא לפי מחיר הדירה 

על פי אישורו של בנק ישראל שיעור המימון יחושב על פי שווי דירה במחיר השוק ולא על פי מחיר דירה כפי שהוסבר למעלה. תקרת המשכנתא עומדת על שיעור של 75% מ 1.8 מיליון או 75% ממחיר דירה.

מסלול זכאות

ההטבה השניה של משרד השיכון היא ריביות נמוכות יותר. מדובר בעצם במסלול זכאות. המשכנתא במסלול זכאות תינתן בפריסה של 10-30 שנה. 

הריבית במסלול זכאות היא 0.5% פחות מהריבית המקובלת בשוק של משכנתאות צמודות מדד. גובה הריבית במסלול זכאות לא יעלה על 3% ריבית.

מאיפה משיגים הון עצמי?

כמו שראיתם יש הטבות אטרקטיביות במיוחד לרוכשים דירות דרך מחיר מטרה. ההון העצמי שצריך לגייס הוא ממש לא גבוה יחסית לשוק. אך באופן פרטי בכל אופן מדובר בסכום של 100,000 ש"ח לפחות. אם חסר לכם כסף זה לא סיבה לפספס הזדמנות של פעם בחיים. זכיתם בדירה? פנו למומחים של חברת המפתח. אצלינו תקבלו ליווי צמוד לאורך כל התהליך. נסייע לכם לגייס את ההון העצמי הדרוש ונבנה עבורכם משכנתא משתלמת ואפשרית.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו, הקליקו כאן.