המדריך המלא לרכישת דירה מקבלן

המדריך המלא לרכישת דירה מקבלן!

לא כל יום רוכשים דירה, אתם ודאי יודעים את זה. לכן, לפני שאתם יוצאים לדרך הקדישו כמה דקות לקריאת המדריך המלא שלנו. במדריך תקבלו את כל הידע הדרוש לרכישה חכמה ונכונה של דירה מקבלן.

חיפוש דירה ובחירת אזור מגורים

אתם קונים דירה והולכים לגור בה כל החיים. שימו לב באיזה מקום תהיו מרוצים ובאיזו דירה.

סביבת המגורים

כשאתם רואים את דירה בחנו את הסביבה. דברו עם שכנים, הסתובבו ותחשבו איך תרגישו לגור באזור הזה. אם יש תחנה קרובה ותחבורה ציבורית זמינה, בית ספר, בית כנסת וכד'. חשוב שתבדקו מבחינת הסביבה שאין מגעים אקולוגיים כמו מפעל, כבישים סואנים וכו'.

תוכניות בנייה באיזור

בררו אם הולכים לקום אתרי בניה באזור. יכול להיות שיהיה קשה לגור בסביבת אתרי בניה. סיבה נוספת שכדאי לכם לברר על תוכנית הבנייה באזור היא שאתם עשויים לגלות על הקמת מבנים שתשמחו שיהיו באזור המגורים שלכם כמו בית ספר, מרכז מסחרי, כביש ראשי ועוד.

כדי לדעת מה תוכנית הבניה העתידיות באזור שבו הוצעה לכם דירה למכירה תפנו לוועדה המקומית לתכנון ובנייה שם תקבלו פירוט מלא על הבנייה העתידית באזור המבוקש.

דירת המגורים

וכעת נגיע לעיקר הדירה בעצמה. יש כמה נקודות שחשוב לבחון כאשר בוחרים את הדירה. דבר ראשון מה הקומה האם היא נוחה לכם? מהם כיווני האוויר כך שהבית יהיה מספיק מואר ונעים. מה גודל דירה והמבנה שלה האם הם מתאימים לצרכים העכשוויים והעתידיים שלכם. כדאי שתבקשו לראות כמה מפרטים כך תוכלו להחליט על מבנה דירה שיענה על כל הצרכים שלכם ביתר דיוק.

מיקום דירה בבניין חשוב מאוד. יש דירות בקומות גבוהות יותר ויש בקומות נמוכות. דירה סמוכה למעלית או לגרם המדרגות היא חשופה יותר ותתן לכם פחות פרטיות אך מנגד יותר נגישות וכך גם עם הקומות. ככל שתגורו בקומה נמוכה יותר כך יעברו יותר שכנים בקומה שלכם.

קחו את הזמן שלכם ותחשבו

אם אתם רוכשים דירה בקומת קרקע או בקומה העליונה אתם צריכים לשים לב שאין בגינה או בגג הצמודים לדירה שלכם מתקנים כמו דודי שמש ומנעולים בגינה שעלולים להפריע לכם בהמשך.

מה תבדקו לפני הרכישה?

בחרתם דירה? בדקתם שהיא עונה על כל הצרכים שלכם? כעת לפני שאתם רוכשים אותה תבדקו עוד כמה דברים על הפרויקט שבו מתבצעת הבניה כך תהיו בטוחים שאתם הולכים על בטוח.

מי הקבלן? האם הוא רשום כחוק והאם הוא עומד במחויבויות שלו?

כדי להיות בטוחים שקניתם דירה בפרויקט חוקי ובטיחותי מספיק, בררו מיהו הקבלן. בקשו לראות רישיון קבלן שבו רשום מה הסיווג המקצועי של הקבלן, אלו עבודות מותר לו לבצע ומה תוקף הרישיון. לאחר שראיתם את הרישיון וודאו כי הפרטים שמופיעים בו חופפים לפרטים שקיימים בפרוייקט עצמו. בנוסף היינו גם ממליצים לראות דירות קודמות שהקבלן בנה ולשוחח עם בעלי הדירות הללו. בדקו אם הקבלן מסר את הדירות בזמן או שהוא נמרח, מה רמת הגימורים והאם יש אחריות על הדירה. חשוב מאוד גם לברר מה המצב הכלכלי של הקבלן / היזם. 

מי בעל הקרקע?

יש כמה דברים שכדאי לבדוק בקרקע שאכן הכל בסדר איתה ולא יווצרו בעיות בהמשך.

  • בדקו שהקרקע של הפרויקט שייכת לקבלן או שיש לו זכויות בקרקע. כדאי שתבדקו גם שאין שיעבודים מיותרים על הקרקע. 
  • בקשו לראות את נסח הטאבו של הקרקע כאשר מצוין שם מספר הגוש והחלקה של הקרקע.
  • וודאו שמסמכי הבעלות על הקרקע רשומים על שם היזם/הקבלן.
  • בחנו את ההרשאה של משווק הדירות בשם הבעלים.
  • אם אתם רוכשים דירה מחברה מאכלסת בקשו לראות את מסמכי הבעלות של החברה.
  • אם אתם לא רוצים לגלות כעבור תקופה שעליכם לשלם דמי היוון נפוחים בדקו מראש שהקרקע עברה היוון במקרה שהבעלים שלה הם מינהל קרקעי ישראל. 
  • וודאו שהקרקע עברה פרצלציה, כלומר, רישום בטאבו. הרישום כולל 3 חלקים: פרצלציה, רישום בית משותף, זכויות משתכנים.
  • אם הקרקע נמכרה בעסקת קומבינציה. כלומר בעל הקרקע מכר לקבלן את הקרקע בתנאי שיקבל כמה דירות מהפרויקט וזה יהיה התשלום. במקרה כזה כדאי שתבדקו שלא רשומה הערת אזהרה על שם הקבלן בנסח הטאבו של הקרקע. בנוסף בדקו שהדירה שראיתם אכן מוצעת למכירה ולא שייכת לאף אחד מבעלי הקרקע.

היתרי בניה ותשלומי מיסים

כאשר אתם רוכשים דירה תהיו ערניים לכך שהכל חוקי. לא חסר לכם להסתבך יותר מידי…

כאשר אתם בודקים את העניין הזה תבקשו מהקבלן להציג בפניכם היתר בניה לפרויקט. שימו לב כמובן לפרטים, האם הם תואמים את הפרטים בפרויקט והקבלן לא סתם מציג בפניכם היתר בניה אחר? בקשו לראות שהקבלן שילם את כל חובות המיסוי כלפי המדינה כולל מס רכישה, היטל השבחה ועוד. 

כמו כן בררו שהם כמובן ירשמו את הדירה על שמכם בנסח הטאבו, כך תוכלו להיות בטוחים שלא קיימים חובות מסוכנים.

בניין המגורים

מומלץ מאוד לבדוק גם את הבניין. כמה מעליות קיימות בו, מה גודל השטחים המשותפים, כמה דירות יש בבניין. האם קיימים: חדרי עגלות, חדר אשפה, חדר חשמל, אולם, מחסן משותף, לובי, חניות, מחסנים, גינה וחצר מחוץ לבניין ועוד. 

למה נזהרים לפני שחותמים על חוזה לרכישת דירה?

החלטתם על דירה, בדקתם את כל הפרטים גם על הפרויקט והחלטתם שהולכים על זה? כעת הגיע הזמן לסגור את הקצוות ולחתום על חוזה רכישה. בדרך כלל מקובל לחתום כבר מיד בהתחלה על זיכרון דברים אך אנו לא ממליצים לעשות את זה לפני שאתם בטוחים שאתם רוכשים את הדירה. אם מבטלים זיכרון דברים צריך לשלם דמי הפרה מנופחים בדיוק כמו בחוזה רכישה. ולא רק זה, ברגע שחתמתם על החוזה גם המחיר נעול ולא תוכלו כמעט להתמקח. וכעת נעבור לחוזה הרכישה. 

מהם המסמכים המצורפים לחוזה מכר?

הקבלן אמור לצרף לחוזה המכר את המסמכים הבאים:

  • מפרט טכני של דירה.
  • תוכנית קומת הדירה: קומה טיפוסית / קומת עמודים / קומת כניסה / קומת גג.
  • תוכנית המגרש עליו מתבצע הפרויקט. התוכנית אמורה להיות זהה לתוכנית המגרש שהוגשה לרשות המקומית. 
  • פירוט הוראות תחזוקה למערכות השונות בדירה כמו חימום, חשמל, מיזוג וכו' כמו גם לחומרי הגימור בדירה.

רגע לפני שחותמים על חוזה המכר

לפני שאתם חותמים קחו אתכם את החוזה וקראו אותו בעיון. שימו לב, כאשר אנו כותבים בבית אנחנו מתכוונים לא במשרד בלחץ של זמן מול המוכרים. קחו את הזמן שלכם וקראו בתשומת לב את החוזה. כדאי מאוד להתייעץ אם כאלו שמבינים קצת יותר ממכם בחוזה רכישה כמו עורך דין, מהנדס, אדריכל וכו'. לפני שאתם חותמים על החוזה דרשו טופס מקוון ובו המפרט הטכני המלא של הדירה שלכם ושמרו אותו לעתיד. אל תשאירו דברים פתוחים בעל פה ודאו שכל הסיכומים השונים, ההבטחות וההבנות שהגעתם איתם אל הקבלן רשומים בחוזה באופן חד משמעי. שימו לב לכך שלא מופיעים בחוזה סעיפים העלולים להוות פרצה להתחמק ממחויבויות של הקבלן אליכם.

ומה שחשוב מאוד שתזכרו הוא שאי אפשר להוכיח דברים שנאמרו בעל פה.

אלו נושאים ספציפיים חשוב לבדוק בחוזה הרכישה?

אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם משלמים סכומים שלא תכננתם מראש, זה הזמן לפני החתימה על חוזה הרכישה לוודא שכל הקצוות סגורים. 

שינויים בדירה

אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם משלמים כסף על כל שינוי קטן שנעשה בדירה בקשו שיופיע בחוזה סעיף שיאפשר לכם לבצע שינויים בדירה ללא תוספת תשלום או תשלום קבוע מראש. כדאי שתצרפו לחוזה הרכישה נספח ובו תרשמו את כל השינויים שאתם מעוניינים לבצע בדירה ומה יהיה המחיר שלהם. כמו כן תבדקו מה יהיו עלויות של התקנת אביזרים שלכם בבית וכן בכמה תזוכו על אביזרים שלא הייתם מעוניינים בהם והיו אמורים להגיע אליכם. סכמו שכל העניין של השינויים יהיה באחריות ויתבצע בידי מוכר דירה ולא על ידי קבלני המשנה.

תוספות: חניה ומחסן

אם הבטיחו לכם חניה או מחסן, בדקו שהם אכן מופיעים בחוזה והם כלולים במחיר הדירה. כדאי שתבדקו גם איפה ממוקמים החניה והמחסן והאם הם תואמים את אלו שהובטחו. באופן כללי תמיד כדאי לראות כמה חניות ומחסנים יש בבניין, האם החניה מקורה או לא, האם הם תואמים את מספר הדיירים או יותר או פחות. לפעמים מוכר דירה מחייב לרכוש מחסן וחניה כתנאי למסירת המפתח, תכל'ס הנושא שווה בדיקה.

דוד שמש

לפני שאתם חותמים בדקו במפרט הטכני האם המוכר התחייב להתקין מערכת סולארית מלאה או רק הכנה. חשוב שתדעו שלפי חוק כל קבלן חייב להקים מערכת סולארית מלאה ומושלמת ולא רק הכנה.

פיתוח

פעמים רבות תושבים נדרשים לשלם מס פיתוח. כלומר אם סוללים כביש ליד הגינה או שמקימים גינה, מדרכות, פארק גדרות וכו'. פעמים רבות הוצאות הפיתוח מופיעות כבר כחלק מתשלום הדירה לעיתים שלא. כדאי לברר באופן גורף מה קורה עם הדירה שלכם. אם הוצאות הפיתוח לא כלולות כבר במחיר דירה בררו כמה תצטרכו לשלם ועל מה.

חיבור למים, חשמל, גז וטלפון

ודאו שלא תצטרכו לשלם עבור החיבור למים, חשמל, גז וטלפון אלא זה יכלל במחיר דירה. בכל אופן בדקו שמחייבים אתכם רק על הוצאות החיבור לדירה שלכם.

גינון ורשת כבלים

שימו לב שמופיע התחייבות בחוזה הרכישה לספק גינון כבלים לגינה של הבניין בקשו לראות את תוכנית הגינה, השבילים, מערכת ההשקיה והצמחים.

מע"מ

וודאו שמחיר דירה המופיע בחוזה כולל גם מע"מ.

רכוש משותף בבניין

ודאו שכל העניינים עם השטחים המשותפים בבניין מסודרים ושאין לאף אחד שאינו מדיירי הבניין בעלות על השטחים המשותפים.

הערת אזהרה

שימו לב שתהיה לכם אפשרות לשים הערת אזהרה על הנכס שלכם. יש פעמים שמוכרי דירה כוללים סעיף בחוזה שלא מאפשר לשים הערת אזהרה. אל תחתמו על כזה חוזה בשום אופן כי אתם עלולים לגלות שהמוכר מכר את דירה שלכם פעם שניה.

איך מונעים איחור במסירת דירה?

הקפידו על כך שבחוזה הרכישה יופיע תאריך אחד מוגדר למסירת דירה.

  • בדקו אם קיים סעיף בחוזה המאפשר איחור של במסירת דירה בגין סיבות שלא תלויות במוכר. חשוב לציין שלא כל אחד יכול להגדיר מהם סיבות שתלויות במוכר ומה לא וזה נקבע בבית המשפט.
  • על פי החוק כל חודש של איחור במסירת דירה מחייב את הקבלן בתשלום פיצוי של 150% משכר דירה של דירה בשווי זהה לדירה הנרכשת. ולאחר 8 חודשים כל חודש נוסף מחייב רק ב 125%. וודאו שמופיע סעיף כזה בחוזה הרכישה כך שלא יתגלעו בעיות.

קבלת דירה כהוכחה

בחלק מחוזי המכר מופיע סעיף ובו נכתב כי עצם קבלת דירה נחשבת כהוכחה לכך שאין לבעל הדירה תלונות על מוכר הדירה. אל תחתמו על סעיף כזה! אם תחתמו על סעיף כזה לא יהיה לכם אל מי לדבר על כל בעיה שתתגלה בדירה.

רישום בטאבו

בדקו שמופיע בחוזה סעיף ובו תאריך מדויק שבו יסתיים תהליך הרישום בטאבו. אל תחתמו על סעיפים מעורפלים כמו: "הרישום בטאבו יתבצע לאחר שנה מתהליך פרצלציה" או דברים דומים לכך. ודאו שמחיר הרישום בטאבו כלול בסכום המופיע בחוזה ולא תצטרכו לשלם על כך בהמשך.

קחו עורך דין שילווה אתכם בכל תהליך חתימת החוזה

אם אתם רוצים למצות את כל הזכויות שלכם כדאי מאוד שתקחו אתכם עורך דין מטעמכם שמבין בנדל"ן והוא יהיה נוכח בעת חתימת החוזה. עורך הדין אמור להסביר לכם כל סעיף בחוזה ולבדוק שכל הדברים החשובים אכן מופיעים בחוזה.

תקופת הבניה

רצוי מאוד לעקוב אחר התקדמות הבניה ולודא שהקצב משביע רצון. אם נרשמת חריגה מן הקצב המובטח או עיכוב כלשהו תוכלו לשלוח מכתב התראה על יד עורך דין. כמו כן כדאי לפחות פעם אחת במהלך הבניה לשלוח מהנדס מומחה לדירה שלכם כדי שיבדוק שהכל מתנהל תקין בדירה.

תשלומים על הדירה והבטחת השקעה

כאשר רוכשים דירה מקבלן אתם משקיעים סכום גדול של כסף ועדיין לא מקבלים תמורה. כדי למנוע מצב שבו הקבלן לא סיים את הבניה ואתם תשארו ללא דירה וללא יש צורך לבצע הבטחת השקעה. כלומר לבצע מספר צעדים שיבטיחו לכם שההשקעה שהשקעתם בדירה לא תרד לטמיון.

הבטחת השקעה

לפני שאתם מוציאים סכומים גדולים מהכיס שלכם בטחו את הכסף של הדירה. כדי לדעת לעשות זאת נכון כדאי שתקראו את תקנון חוק המכר להבטחת השקעות.

על פי חוק המכר אסור למוכר דירה לקחת יותר מ 7% ממחירה אם לא הבטיח את ההשקעה באחת מהדרכים הבאות.

  • ערבות בנקאית.
  • החברה מבטחת את רוכשי הדירות בחברת ביטוח.
  • שיעבוד דירה או חלק יחסי מן הקרקע.
  • הערת אזהרה על דירה לפי סעיף 126 בחוק מקרקעין.
  • מוכר הדירה העביר על שמכם את הבעלות על הדירה או חלק מן הקרקע.

על שלושת הסעיפים האחרונים יחולו חוקי המכר. 

כאמור את ההשקעה מבטחים באחת מ 5 הדרכים הללו. מומלץ להתייעץ עם עורך דין על הדרך שבה תבטחו את ההשקעה שלכם.

מי שאמור לממן את עלות הביטוח על פי החוק הוא הקבלן. אך יש אפשרות לקבוע בחוזה שהרוכש הוא זה שיהיה אחראי על הוצאות הערבות הבנקאית ותשלום הביטוח. כמובן שתוכלו להעלות את הנושא למשא ומתן בעת חתימת החוזה.

על המוכר לדווח לממונה על חוק המכר על הבטחת השקעה

כאשר דירה נמכרת ומתבצעת הבטחת השקעה חובה על המוכר לדווח על כך לממונה חוק המכר במשרד השיכון. מוכר דירה צריך למסור הצהרה על מכירת דירה ועל הבטוחה שבוצעה עבור הקונה. על מוכר דירה לציין איזו סוג בטוחה ניתנה לקונה: ערבות בנקאית / פוליסת ביטוח / שיעבוד במשכנתא ראשונה / הערת אזהרה / רישום זכויות. 

את ההצהרה על מכירת דירה ונתינת הבטוחה יש להגיש לממונה תוך 40 יום מחתימת החוזה.

על המוכר לדווח לממונה על חוק המכר על הבטחת השקעה

כאשר דירה נמכרת ומתבצעת הבטחת השקעה חובה על המוכר לדווח על כך לממונה חוק המכר במשרד השיכון. מוכר דירה צריך למסור הצהרה על מכירת דירה ועל הבטוחה שבוצעה עבור הקונה. על מוכר דירה לציין איזו סוג בטוחה ניתנה לקונה: ערבות בנקאית / פוליסת ביטוח / שיעבוד במשכנתא ראשונה / הערת אזהרה / רישום זכויות. 

את ההצהרה על מכירת דירה ונתינת הבטוחה יש להגיש לממונה תוך 40 יום מחתימת החוזה.

יש להצמיד את התשלום למדד תשומות הבניה

כדי לשמור על ערך ההשקעה חוק המכר מחייב להצמיד את הסכום למדד תשומות הבניה. כלומר הערבות או פוליסת הביטוח תינתן על פי שווי ההשקעה ותוצמד למדד תשומות הבניה. אם המדד יעלה ובעקבותיו מחירי הדירות, גם הסכום לערבות יגדל.

את ההצהרה על מכירת דירה ונתינת הבטוחה יש להגיש לממונה תוך 40 יום מחתימת החוזה.

סדר התשלומים

אם הבטוחה שניתנה לכם היא ערבות בנקאית או פוליסת ביטוח הסדר תשלומים על הדירה יהיה על פי מה שנחתם בחוזה. אך אם ניתנה בטוחה אחרת סדר התשלומים יהיה כפי שנקבע בחוק המכר כדלהלן:

  • 40% ממחיר דירה כאשר תמה בניית קומת העמודים. אם אין בבניין קומת עמודים הסכום יינתן בגמר הכנת הרצפה של הקומה הראשונה. חשוב לציין שהסכום שינתן הוא 40% ממחיר הדירה פחות דמי המקדמה. כלומר אם נתתם כמקדמה 10% ממחיר דירה תתנו עכשיו 30% נוספים. אם המקדמה היתה 13% תתנו 27% וכו'.
  • לאחר שגמרו לבנות את השלד של הקומה בה ממוקמת הדירה כולל קירות פנימיים, משקופים, צנרת, מים וחשמל, עליכם לשלם 20% נוספים ממחיר דירה.
  • לאחר טיוח דירה מבפנים עליכם לשלם עוד 15% ממחיר הדירה.
  • לאחר טיוח חוץ וחיפוי חיצוני של הבניין יינתנו 15% נוספים לקבלן.
  • עם קבלת טופס 4 ינתנו 10% האחרונים ממחיר דירה.

שימו לב! דרישה של מוכר דירה לקבל את הכסף שלא בהתאם להוראות שניתנו כדלקמן היא עבירה פלילית. גם עם מוכר דירה ידרוש בכל תוקף ואף יחתים אתכם על כך בחוזה, אסור לו לדרוש זאת ואתם זכאים להגיש נגדו תביעה בגין כך.

התשלום למוכר דירה רק בשוברים!

כאשר רוכשים דירה מקבלן מקבל כל רוכש פנקס שוברים מהבנק המלווה את הפרויקט. את התשלום לקבלן תבצעו רק באמצעות השוברים הללו. מומלץ מאוד לשלם רק לאחר שתוודאו עם הבנק המלווה שהכל תקין עם השוברים ההם. לאחר כל תשלום דרשו קבלה ממוכר דירה ובה מפורט את סכום התשלום ופרטי התשלום.

תלונה במקרה של אי קבלת בטוחה

אם לא קיבלתם את הבטוחה ממוכר דירה אתם רשאים להתלונן על מוכר דירה. ישנו מערך מיוחד שהוקם על ידי משרד השיכון ובו אפשר להשאיר תלונות על מוכרי הדירות ולקבל תגובה מיידית.

קבלת דירה מקבלן

אל תמהרו יותר מידי בעת קבלת דירה. לפני שאתם מקבלים את החזקה על דירה ערכו בדיקות יסודיות שאכן הכל תקין. בקשו לקבל דירה נקיה לאחר שטיפת הרצפות והכלים הסניטריים כך תוכלו להבחין אם קיימים פגמים בדירה. לפני שאתם מקבלים את הדירה ערכו בדיקה יסודית וודאו שהכל תקין כדאי מאוד לעשות זאת על ידי מהנדס. באם נמצאו ליקויים וסביר שנמצאו ערכו פרוטוקול ברור המתאר את כל הליקויים.

עם סיום שנת המגורים הראשונה מקובל שמוכר דירה מטפל בליקויים שנמצאו חוץ מליקויים שדרשו תיקון מיידי. לכן, במהלך השנה הראשונה וגם אחר כך תכתבו את כל הליקויים שנמצאו בדירה.

מתי יש אחריות קבלן על הדירה?

דירה היא בעצם מוצר וכאשר היא חדשה מגיעה לכם עליה אחריות, היא עלתה לכם מספיק יקר. אז כעת נפרט את הזכויות שלכם מצד חברת הבניה.

האחריות על דירה מתחלקת לשתיים, תקופת הבדק ותקופת האחריות. תקופת הבדק מתחילה מיד עם מסירת דירה ונמשכת כשנה עד 7 שנים תלוי במצב הליקויים. במהלך התקופה הזו על מוכר דירה לתקן את הליקויים או להוכיח שהליקויים נגרמו באשמתו של בעל דירה ואילו על בעל דירה להוכיח שהליקויים אכן נובעים מהתכנון והבניה. לאחר שמסתיימת תקופת הבדק מתחילה תקופת האחריות ונמשכת על פני 3 שנים. האחריות חלה במקרים הבאים:

  • יש אי יציבות בבניין ובבטיחות שלו. המקור של אי היציבות צריך להיות בשלד או ביסודות. 
  • אם התגלתה תקלה בדירה שקשורה לבניה ולא היתה אפשרות לגלות אותה במהלך השנים הראשונות.
  • ליקוי שדווח בתקופת הבדק ולא תוקן. 

בכל אחד מן המקרים הבאים חלה אחריות על מוכר דירה לטפל בליקויים.

הגשת תלונה על הקבלן

אם יש לכם תלונות על מקרים כמו ליקויי בניה, אי השלמת עבודות בתקופת הבדק, הפרת חוזה, איחור במסירת דירה, אי רישום בטאבו, או הפרה של המפרט הטכני, תוכלו להגיש תביעה נגד הקבלן אצל רשם הקבלנים במשרד השיכון. חשוב לציין שתלונות יתקבלו רק במקרים שצויינו לעייל. תלונות על במקרים כמו סכסוכים ותביעות כספיות לא התקבלו.

את התלונה תוכלו להגיש באמצעות אתר האינטרנט של הרשות הממשלתית.

לסיכום:

קניית דירה מקבלן היא לא דבר של מה בכך. כדי לנצל את כל האופציות ולקבל את כל מה שמגיע לכם צריך להשקיע. וכמובן שהכל תקף גם לקניית דירה דרך מחיר מטרה ולפעמים זה דוקא מה שהופך את העניין למסובך יותר.

פנו עכשיו לחברת המפתח למשכנתאות שתהפוך לכם הכל לפשוט יותר, הקליקו כאן לתזמון פגישה.