הבנק הנפיק לכם אישור עקרוני למשכנתא ובכל אופן קיבלתם סירוב בבנק?

כבר קיבלתם מסרון שאישר את זכאותכם בתוכנית מחיר מטרה. הגשתם בקשה לקבלת אישור עקרוני מהבנק, אושרתם באופן עקרוני אך לבסוף הבנק מסרב לאשר את המשכנתא? הפוסט הזה יעשה לכם סדר. מתי מקבלים סירוב בבנק למשכנתא אחרי אישור עקרוני? מה עושים במקרים כאלו? כל התשובות לפניכם.

מתי מקבלים סירוב משכנתא אחרי אישור עקרוני?

אישור עקרוני נותן אישור באופן עקרוני בלבד. זה אומר שאף אחד לא התחייב לכם לכלום. 

מכיוון שהבנק בודק אתכם אחרי האישור העקרוני בצורה מדוקדקת יותר. בשלב של אישור עקרוני, הבנק בוחן אתכם באופן כללי ומוודא שבעיקרון אתם מסוגלים לעמוד בהחזר החודשי ולשלם את המשכנתא בזמן מבלי לפגר בתשלומים. אבל אם אחר כך, הוא מגלה שרימיתם אותו או מכל סיבה אחרת הנתונים השתנו כך שבסופו של דבר אתם לא באמת עומדים בדרישות של הבנק, הוא יכול לשלוח לכם הודעה שהאישור לא תקף.

לפעמים גם השינוי הכלכלי לא בשליטתכם. פשוט פטרו אתכם מהעבודה,,, גם כאן אתם עלולים למצוא את עצמכם מקבלים פתאום סירוב למשכנתא. אין לכם כבר יכולת החזר טובה כמו בעבר. גם הבנק חושש ממכם יותר.

כיצד תמנעו מסירוב בבנק?

  1. תפנו לכמה בנקים ותבקשו מכל אחד מהם אישור עקרוני. כך גם אם בסוף בנק אחד לא יאשר את הבקשה, לא תשארו קרחים. תהיינה לכם אפשרויות נוספות.
  2. במקרה שאתם יודעים מראש שהמצב הכלכלי שלכם עתיד להשתנות לרעה, הקדימו את הבנק. אל תפנו לבקש אישור עקרוני, פנו ליועץ משכנתאות למסורבים והוא ידע איך להגיש את התיק שלכם בצורה מקצועית וכדאית. אל תתפתו לבקש אישור עקרוני לפני כן, חבל לכם לשרוף את השם שלכם.
  3. הכינו כסף זמין בצד. כך שאם הבנק לא יאשר את כל אחוזי המימון שביקשתם, תוכלו להשלים ולהגדיל את ההון העצמי בלי להשתגע (במסגרת תוכנית מחיר מטרה מקבלים אחוזי מימון גבוהים יותר מבכל רכישת דירה כך שזאת פחות הבעיה). 
  4. אם אתם סוברים שיתכן ותקבלו סירוב בבנק, הוציאו דו"ח נתוני אשראי מהבנק. בדקו האם אתם מדורגים במקום טוב. 

בכל מקרה של שאלה פנו ליועץ משכנתאות למסורבים שיעזור לכם ויכוון שאתם מה נכון לעשות וכיצד לפעול.