חוזרים להגרלות – תוכנית מחיר מטרה מתחילה לפעול בקרוב ממש

תוכנית מחיר מטרה כבר נולדה לפני כשמונה שנים. אבל רק עכשיו היא עומדת לצאת אל האור. שר השיכון אלקין, הוא זה שדחף אותה לצאת. הוא בטוח בכך שתוכנית מחיר מטרה תעזור לפתור באחוזים מסוימים את מצוקת הדיור. מה היא ההנחה? ומתי התוכנית תתחיל לפעול?  

מהי תוכנית מחיר מטרה? 

זו תוכנית שמגיע לעזור בפתרון מצוקת הדיור החריפה. דרך תוכנית זו יוכלו לרכוש דירות בעלות מופחתת מי שיצא זכאי ויזכה בהגרלות שמשרד השיכון יערוך. תוכנית מחיר מטרה תעזור לאנשים חסרי דיור שלא יהיה להם סיכוי להגיע לדירה משלהם, להגשים את חלומם. בינתיים התוכנית בהיקפים קטנים. בעזרת ד' בעתיד יהיו עוד ועוד ערים שיהיו בהם פרויקטים של תוכנית מחיר מטרה. 

מי זכאי להצטרף להגרלות של מחיר מטרה? 

הקריטריונים להצטרפות להגרלות של מחיר מטרה זהים לשל תוכנית מחיר למשתכן. כל חסרי הדיור בני 35 ומעלה, כל זוג נשוי בלי קשר למספר ילדים – כמובן בתנאי שאין להם דירה על שמם ולא היתה להם דירה על שמם בעשר השנים האחרונות. הזכאים שירכשו דירות בפרויקטים לא יוכלו למכור את הדירות שרכשו עד אחרי 5 שנים. לאחר מכן, הם זכאים למכור את הדירה במחיר השוק החופשי ולהרוויח עליה כמה שידרשו. על כל פרויקט של בניה עבור מחיר מטרה, 40% מהדירות לא יהיו שייכות לפרויקט וימכרו במחיר השוק החופשי לכל המעוניין, 60% ימכרו למי זכה בהגרלות של תוכנית מחיר מטרה. במחיר מטרה שיתקיים בפריפריה, יהיו 65% מכלל הדירות שימכרו דרך תוכנית מחיר מטרה. 

באיזו הנחה מדובר? 

ההנחה היא 20% על מחיר הדירה. מחיר הדירה ממנה תגזדר ההנחה יקבע על פי שמאי מטעם המדינה. ההנחה לא יכולה לעבור את ה-300 אלף שקלים. לכן, פרויקטים בהם ההנחה אמורה להיות גדולה יותר, היא תהיה מוגבלת ב-300 אלף שקלים. התוכנית אמורה לעזור לעצור קמעה את עליית מחירי הדירות, קודם כל בגלל הגדלת היצע הדירות באותו אזור. וחוץ מזה אחרי שכל כך הרבה דירות ימכרו דרך ההנחה של תוכנית מחיר מטרה, אנשים יחושו פראיירים לשלם מחירים גבוהים כל כך על דירות ששוות אותו דבר. 

באילו ערים יקומו פרויקטים של מחיר מטרה? 

קודם כל לא באזורי יוקרה. זה מה שבטוח. ולמה? כי למדינה שווה שבאזורי היוקרה נמכרות דירות במחירים גבוהים כל כך. ולכן היא מאפשרת להקים פרויקטים של מחיר מטרה, אבל איפה ששווה לה. לעומת מחיר למשתכן שם יתכנו הנחות הזויות של עד 800 אלף שקלים כמו בהרצליה. הערים שכן הולכות להשתתף בתוכנית: מודיעין, רחובות, גדרה, יבנה, ראשון לציון, אשדוד, באר יעקב, נתניה, באר שבע, ועוד. 

האם התוכנית אכן תעזור למחוסרי דיור להגיע לדירות משלהם? 

לא נאריך מדי בדברים, אבל נגיד לכם כן את משפטי הסיכום. מי שיש לו הון עצמי של לפחות חצי מיליון שקלים, יוכל לגשת להגרלות במקומות כמו אשדוד, ראשון לציון, ועוד אזורים מסוג זה. ומי שיש לו פחות מזה, יוכל להגיש בקשה לפריפריה. 

מתי התוכנית תצא אל הפועל 

התוכנית אמורה להתחיל לרקום עור וגידים. הישארו מעודכנים.