כל מה שרציתם לדעת על תוכנית מחיר מטרה – מי זכאי להשתתף? באילו ישובים תהיה התוכנית?

תוכנית "מחיר מטרה" זו התוכנית שתהיה החלופית של תוכנית "מחיר למשתכן". אנו מקווים בשביל כל מי שיזכה בתוכנית זו כי תוכנית מחיר מטרה תהיה מוצלחת יותר מכל בחינה שהיא ותביא תועלת לאנשים שלא יכלו מלכתחילה להגיע לדירות משלהם. איזו הנחה יש על דירות בפרויקטים של מחיר מטרה? מי יכול להשתתף בהגרלות? איפה יהיה ניתן לרכוש את הדירות?

בתאריך- 10/09/21 אושרה ברוב קולות תוכנית מחיר מטרה. המדינה מצפה שתוכנית מחיר מטרה תהווה משקל נגד מצוקת הדיור החריפה הקיימת במדינת ישראל. לפי התנאים של רכישת הדירות, יש סיכוי כי זוגות שלא היו יכולים מהמחיר הזול של הדירות וכל שאר ההטבות. 

מה נותנת התוכנית למי שיזכה בהגרלות? 

בואו נתחיל מן הגדול אל הקטן. קודם כל מקבלים הנחה של 20% על מחיר הדירה, עם הגבלה של עד 300,000 שקלים. ככל שהפרויקטים יהיו באזורים טובים יותר ומבוקשים יותר כך ההנחה פחות תשפיע לטובה על מחיר הדירה. כלומר, גם אם בסופו של דבר תהיה הנחה של 300,000 שקלים, זה לא יעזור לזוג להגיע לדירה משלו, מאחר וגם אחרי ההנחה הדירה עדיין יקרה. מה שכן, מלכתחילה, הדירות במחיר מטרה לא יהיו באזורים כמו תל אביב, אלא אזורים עם מחירים נמוכים יותר. 

מה ההבדל בין  לאפשר לעצמם לרכוש דירה, פתאום יכולים לראות את החלום שלהם יותר קרוב מרחוק. כל זה כמובן כתוצאהתוכנית מחיר למשתכן לבין תוכנית מחיר מטרה? 

  • חלוקת הזוכים לעומת הרוכשים במחיר השוק החופשי- במחיר למשתכן לא היתה חלוקה, אילו מהדירות בפרויקט יהיו לזכאים ואילו מהם לא. איך זה עבד אם כן? זה עבד בצורה של מכרז בכל פרויקט בנפרד. כלומר, שיכלו להיות פרויקטים בהם בסוף רוב הדיירים קנו את הדירות במחיר המלא ורק חלק קטן במכרז של מחיר למשתכן. אבל במחיר מטרה מלכתחילה קבעו כי בכל פרויקט שיבנה למטרה זו, ימכרו בו 60% מהדירות במחיר מוזל של מחיר מטרה, וכל שאר הדירות, במחיר של השוק החופשי. הרוכשים של השוק החופשי מבחינתם רוכשים דירות כמו בכל פרויקט אחר. 
  • בני המקום קודמים- בתוכנית מחיר מטרה, המדינה קבעה כי לפחות רבע מהדירות בכל פרויקט יהיו מיועדות דווקא לבני האזור. מה שאומר שילדים שחולמים להישאר לגור ליד ההורים שלהם, יש להם סיכוי טוב להצליח במטרה זו. לעומת זאת בתוכנית מחיר למשתכן, יכל להיות פרויקט בו כלל אין תושבים מהאזור שזכו לרכוש שם דירה.
  • נכים זכאים יותר עם פחות אחוזי נכות- בפרויקט מחיר למשתכן רק נכה בעל תעודת נכות של 100% נכות, המרותק לכיסא גלגלים, היה בעל זכות קדימה לזכות בפרויקט. ואילו במחיר מטרה, כל נכה שיש לו תעודת נכות של 50% נכות ומעלה, יש לו זכות קדימה. מה היא אותה זכות קדימה? על כל שלושים דירות בכל אחד מהפרויקטים, דירה אחת חייבת להימכר לנכה. 

מי זכאי להיכנס להגרלת מחיר מטרה? 

כל מי שאין לו דירה, ולא היתה לו דירה בבעלותו אף פעם. 

איפה ימכרו דירות בפרויקטים של מחיר מטרה? 

ירושלים, בת ים, ראשון לציון, חיפה, כפר סבא, פתח תקווה, נתניה, ראש העין, רחובות, באר שבע ועוד. 

הקליקו כאן כדי שהמומחים שלנו יתנו לכם עזרה פרטנית המותאמת לתנאים ולצרכים האישיים שלכם.