משרד השיכון מאכזב! קרקע המיועדת לתוכנית מחיר מטרה בנתניה שווקה בשיטת שיווק רגילה!

אם חשבנו שמשהו אחד טוב יצא מהממשלה ההרסנית והמקרטעת שלנו כעת נוכחנו שאי אפשר לסמוך שם על אף אחד. למרות ההצהרות הברורות כי כל הקרקעות בערים הזכאיות ישווקו בשיטת מחיר מטרה השבוע הוציאו למכרז בנתניה קרקע שעל פי הנתונים היתה אמורה להיכלל בתוכנית מחיר מטרה. מה שסימן את שבירת ההבטחות וההצהרות עוד לפני שהתחילה התוכנית.

תוכנית מחיר מטרה בקצרה

תוכנית מחיר מטרה זו שיטת שיווק של קרקעות שאמורה לפתור כמה בעיות בתחום הדיור. על הקרקעות שישווקו דרך תוכנית מחיר מטרה יבנו יותר יחידות דיור מבכל קרקע אחרת מה שיגדיל את מספר הדירות בפרויקט. 60% מן הדירות בפרויקט ימכרו לזכאים בהנחה של 20% מה שאמור להקל על מצוקת הדיור. מתוך הדירות שמיועדות לזכאים 10% יוגרלו בין נכים כך שתוכנית מחיר מטרה תיתן מענה גם בשביל המגזר הזה. תוכנית מחיר מטרה היא תוכנית פשוטה אך עם זאת גאונית שתסייע בפתירת מספר בעיות בתחום הדיור כמו מצוקת הדיור, המחירים הגבוהים, שחרור קרקעות לבניה ועוד. על פי ההצהרות התוכנית תתקיים בכל ערי הארץ למעט ערים שנחשבות כערי יוקרה ובהם מחירי הדירות הם יותר מ 20,000 ש"ח למ"ר. חשוב לציין כי ההגבלות חלות על ערי יוקרה בלבד. ואילו בערים זכאיות אין הבדל בין שכונות יוקרה לאזורים אחרים אלא כל הקרקעות אמורות להיות משווקות דרך מחיר מטרה על פי התחייבות המדינה.

מה קרה בנתניה?

נתניה זו עיר שזכאית לתוכנית מחיר מטרה וכל הקרקעות המיועדות לבניה בעיר אמורות לצאת לשיווק דרך מחיר מטרה. אלא שעם כניסת תוכנית מחיר מטרה לתוקף פרסמה רשות מקרקעי ישראל מכרז לבניית קרוב ל 900 יחידות דיור במתחם שירת הים. המכרז הוא מכרז רגיל שלא כולל דירות שימכרו לזוגות צעירים בהנחה. הצעד הזה הוא מנוגד לכל ההצהרות וההבטחות ששמענו רק עכשיו בקשר לתוכנית מחיר מטרה.

על פי השערות, המכרז במתחם שירת הים אמור להכניס למדינה 160 מיליון ש"ח לפחות. סכום שלא היה נכנס מעולם למדינה עם המתחם היה משווק דרך מחיר מטרה. לפי הצפי המתחם עשוי למשוך אזרחים בעלי יכולת כלכלית וכך הכלכלה והיזמים בעיר נתניה יתחזקו. יחד עם זאת, כל החגיגה הזאת מתבצעת על חשבון הזוגות הצעירים שהיו אמורים לרכוש דירות בפרויקט הזה בהנחה. 

מתחם שירת הים הוא רק הפתיח!

כפי שזה נראה אנחנו נמצאים בהתחלה מהר מאוד נגלה שכל המתחמים המבוקשים איכשהו יצאו מההגדרות של מחיר מטרה. על אף ההבטחה ועל אף ההצהרות לא נראה שהמדינה מתכוונת באמת לשווק את כל הקרקעות בערים הזכאיות דרך מחיר מטרה. כפי המסתמן הולך להיות כאן משחקים וכל קרקע שתהיה רווחית למדינה תשווק במסגרת שיווק רגילה.

ככל הנראה אנחנו עתידים לנחול עוד אכזבות בתחום מחיר מטרה ולגלות שרוב הקרקעות שישווקו בתוכנית יהיו יחסית זניחות.

רוצים מידע נוסף על התוכנית? לקבל עדכון מיד שמתקדמים לקראת הגרלה חדשה? או ייעוץ בכל תחום בנושא?

הקליקו כאן ליצירת קשר עם המומחים בתחום שישמחו לענות לכם על כל שאלה!