תוכנית מחיר מטרה מתעדכנת! מה חדש?

בקושי קיימת, עוד לא התחילה וכבר היא מתעדכנת. למדנו כבר להכיר את הממשלה של היום וזו לא הפתעה בשבילנו. מועצת מקרקעי ישראל יחד עם אלקין שר הבינוי והשיכון אישרו מספר החלטות הנוגעות לענף הנדל"ן כולו בכלל ומחיר מטרה בפרט. 

2 ההחלטות העיקריות שדיברו עליהן זה שיווק קרקעות דרך תוכנית מחיר מטרה ולא דווקא בניה רוויה. החלטה נוספת היא לתת עדיפות לחיילי מילואים.

מה הרקע לקבלת ההחלטות?

אז כך, בישראל קיימת מצוקת דיור, כדי לפתור את המצוקה מנסים להגיע לכל מיני פתרונות שונים. חלק מהם הוא לפתח את הפריפריות. מצוקת הדיור נובעת מכך שרוב הציבור מתרכז באזורים מסוימים ושם כבר אין מקום. יש אזורים בישראל בלתי מיושבים אך לא מעוניינים להגיע לכך. בשביל לפתח את הפריפריות ולהוריד לחץ באיזור המרכז יש צורך לנקוט בצעדים שונים. 

איך ההחלטות יסייעו לפתח את הפריפריות?

במשרד השיכון החליטו שבניגוד לתוכניות קודמות כמו מחיר למשתכן וכו' תוכנית מחיר מטרה לא תשווק רק דירות בבניה רוויה. כלומר, דירות במגדלי מגורים אלא גם קרקעות ומגרשים לבניה צמודת קרקע בצפון ובדרום. או פרויקטים של דופלקסים. בצורה כזו כך מקווים יצליחו למשוך לשם זוגות צעירים יבואו להתגורר במקומות הללו ויקימו שם קהילה איכותית. בחודשים האחרונים מסתמנת עלייה מזערית ברכישת דירות בפריפריה, מקווים שההטבות בשילוב האילוצים הכלכליים יפעלו ויביאו לפיתוח האזורים הפריפריאלים.

באילו סדרי עדיפויות יוגרלו הקרקעות בפריפריה של מחיר מטרה?

מדינת ישראל רואה כזכות לדאוג לחיילים שמגיעים אליה. לכן חלק גדול מהמגרשים בפריפריה 30% מהם יוקצו עבור חיילי מילואים המשרתים בצבא באופן פעיל. חשוב לציין שסיבה מרכזית בבחירה הזו היא האמונה שהחיילים הללו יוכלו לפתח היטב את המקום. מלבד 30% מהקרקעות שישווקו רק לחיילי מילואים 10% נוספים יוגרלו עבור בעלי מוגבלויות שונות. ושאר המגרשים ינתנו בעדיפות למשפחות ולא למבוגרים.

עדיפות גבוהה יותר לבני המקום

בישובים שאינם בעדיפות לאומית א' שמתגוררים בהם פחות מ 30,000 תושבים יעלו את אחוז בני המקום המועדפים. זה עובד כך מאז ומתמיד בכל פרויקט של דיור ממשלתי כמו מחיר למשתכן, דיור מופחת, מחיר מטרה וכו' אחוז מסוים מהדירות הוגרלו רק בין בני המקום. כעת החליטו שבישובים קטנים שמתגוררים בהם פחות מה 30,000 תושבים בתנאי שהעדיפות הלאומית שלהם לא גבוהה יגדילו את אחוז הדירות שיוגרלו רק בין בני המקום. ישובים במרכז הארץ עד 75% וישובים בצפון וחיפה עד 100% עדיפות. 

מה ההחלטות הללו אומרות לנו?

אם אתם חיילי מילואים חסרי דיור תהיו מעודכנים שיש לכם יותר סיכוי וכמובן תדאגו לזכויות שלכם. ודבר שני, תדעו שיש אפשרות גם לרכוש מגרשים לבניה עצמית או בתים צמודי קרקע בפריפריות. זה אמנם יעלה יקר אך אם אתם מסוגלים אתם צריכים לקחת בחשבון שזהו רווח נקי של 300,000 ש"ח בכל דירה שתזכו בה. 

אל תוותרו מהר על זכיה אם קשה לכם במימון פנו אלינו ונכוון אתכם בתוכנית משכנתא מיוחדת לרכישת דירה דרך מחיר מטרה.