מחפשים פתרונות דיור? בתקופה הקרובה עומד לצאת הגרלה למחיר מטרה לוילות בקיבוץ האון!

טרי, טרי ההחלטה של רשות מקרקעי ישראל היא לשווק את הקרקעות בקיבוץ האון סמוך לכנרת דרך תוכנית מחיר מטרה. כבר תקופה ארוכה שסערה סובבת סביב הקרקעות הללו. ישוב האון הוא אזור פריפריאלי אך מבוקש עקב מיקומו על חופי הכנרת השייך למועצה האזורית עמק הירדן. בחודשים האחרונים התגלעה סכסוך רב עוצמה סביב הקרקעות. 

הסכסוך בין רשות מקרקעי ישראל לאנשי קיבוץ האון

רמ"י הייתה מעוניינת לשווק את הקרקעות שהן קרקעות מדינה לקהל הרחב. אך במועצה האיזורית והאוכלסיה בישוב האון התנגדו לכך בכל תוקף. על פי טענתם בשנים האחרונות עוד ועוד ישובים צפוניים הופכים למתחמי נופש. בסופי שבוע הם מלאים אך לאורך השבוע כולו הם נראים כעיר רפאים. המועצה האזורית עמק הירדן וכן התושבים סירבו בכל תוקף לשווק את הקרקעות לאנשים עירוניים שיהפכו את הישוב לעיירת נופש. הם דרשו בתוקף שהקרקעות ישווקו לאנשים מסוגם. 

ברשות מקרקעי ישראל טענו שלא יתכן לקחת אדמות מדינה שאמורות לסייע במצוקת הדיור לכלל האזרחים ולשווק אותם רק לאוכלוסיה מסוימת. 

על הרקע הזה נמשך הסכסוך כבר תקופה ארוכה מה שמשאיר את הקרקע לבינתיים ללא בניה.

אך כעת נראה שמשהו מתחיל לזוז.

ההחלטה של רמ"י לשווק את הקרקע דרך מחיר מטרה לבתים צמודי קרקע

במסגרת תכנית מחיר מטרה הוחלט לשוק גם מגרשים לבתים צמודי קרקע בפריפריות כדי לרכוש רוכשים. רמ"י ראתה בכך פתרון מעולה לסכסוך על הקרקעות באון. הקרקעות ישווקו ליזמים דרך תוכנית מחיר מטרה, הוא יבנה עליהם בתים צמודי קרקע ויגיעו להתגורר במחיר מופחת בדירות הללו זוגות מכל שכבות הציבור. בקיבוץ האון עדיין חוששים שהזוגות שיזכו יחליטו להשכיר את הבתים לנופשים ולהישאר לגור במרכז. רמ"י שוללים אפשרות כזו, רוב הזוגות הצעירים יעדיפו לגור בעצמם במקום, במחיר מופחת או למכור את הדירות לתושבי המקום. אך המועצה המקומית באון טוענים שאין שום סיבה שהזוגות יגיעו להתגורר בעצמם בישוב אם יש להם אפשרות לעשות עליהם קופה ולהמשיך לגור במרכז. לרמ"י לא היתה אפשרות לשלול זאת לחלוטין ולכן הם הגיעו לפשרה מסוימת.

איזו פשרה נרקמה בין קיבוץ האון לרמ"י

המטרה של אנשי הקיבוץ הוא להפוך אותו למקום ישוב, להעניק אותו לאנשים משכבת הביניים שיפיחו חיים. למנוע את הפיכת הישוב שעל שפת הכנרת לעיירת נופש. רמ"י החליטה שהיא תעזור להם בכך. היא תתווך בקליטת מתיישבי קבע ותדאג לפיתוח הישוב. ההסכם הוא שרמ"י תשלם לקיבוץ את כל החובות שלו על סך מיליוני שקלים. בנוסף, כדי שאכן הזוגות שירכשו את הקרקעות דרך תוכנית מחיר מטרה בהאון ידרשו להוכיח רצינות שהם אכן מתכוונים לגור שם.

אם אתם מחוסרי דיור וחושבים לגור על שפת הכנרת יש לכם הזדמנות עכשיו להירשם למכרז מחיר מטרה בקיבוץ האון!

משכנתא למחיר מטרה

בטח אתם שואלים את עצמכם איך תסתדרו עם המשכנתא, ההון העצמי, כמה זה יעלה וכו'. אז אתם יכולים להיות רגועים. הגעתם למומחים במימון למחיר מטרה. חשוב שתבינו שבכל מקרה אם אתם זוכים תרוויחו 300,000 ש"ח ההנחה למחיר מטרה. חבל שתוותרו על ההזדמנות בגלל קשיים במימון. פנו אלינו ונבנה לכם תוכנית מוצלחת בדרך לדירה שלכם.