למה חשוב שתהיה לכם אפשרות לפרוע או למחזר את המשכנתא כאשר רוכשים דירה במחיר מטרה?

כאשר לוקחים משכנתא למחיר מטרה צריך לשים לב לנושא של עמלת פירעון מוקדם. ההבדל בין רכישת דירה במסגרת מחיר מטרה לכל רכישת דירה אחרת שלא מדובר ממש בבחירה שלכם. 

אתם לא בוחרים את האזור, לא את המיקום, הגודל וכו'. לכן בהמשך, כמעט תמיד עוברים לדירה אחרת, מה שמביא למכירה של הדירה. 

כאשר לוקחים משכנתא לקניית דירה דרך מחיר מטרה, אתם כמעט בוודאות עומדים לכסות או למחזר את המשכנתא הזו והרבה פעמים אפשר לדעת מתי זה יקרה. מהסיבה הזו חשוב לתכנן הכל מראש שלא תצטרכו להוציא סכומי עתק על עמלת פירעון מוקדם. 

מה זה בכלל עמלת פירעון מוקדם?

כאשר הבנק מעניק הלוואה או משכנתא הוא מרוויח את הריביות שמשלמים לו. אך אם לאחר תקופה מכסים את המשכנתא, הוא מפסיד את הריביות שהוא היה יכול להרוויח על כל השנים. כדי לפצות את עצמו, קבע הבנק בחלק ממסלולי המשכנתא עמלת פירעון מוקדם. אם פורעים את המשכנתא לפני הזמן צריך לשלם עמלה שהרבה פעמים הופכת את הפריעה ללא משתלמת.

כאשר מדברים על משכנתא עבור רכישת דירה בתוכנית מחיר מטרה חייבים להבין שרוב הסיכויים שתצטרכו לפרוע את המשכנתא ואם תהיו צריכים לשלם עמלת פירעון מוקדם מנופחת זה לא יהיה לכם נחמד. מה שאתם צריכים לעשות זה לתכנן את המשכנתא מראש כך שלא תהיו חייבים בעמלת פירעון מוקדם.

איך מתכננים משכנתא שלא מחייבת בעמלת פירעון מוקדם?

צריך להבין שכל משכנתא מורכבת מכמה מסלולים. יש כל מיני סוגים של מסלולים לכל מסלול יש את המעלות שלו ואת החסרונות שלו. יש מסלולים שיש בהם עמלת פירעון מוקדם גבוהה מאוד, יש מסלולים שאין בהם עמלת פירעון מוקדם כלל ויש מסלולים שמשלבים בהם נקודות יציאה.

אתם צריכים לראות להכניס גם את המרכיב הזה בבניית תמהיל המשכנתא. בניית תמהיל משכנתא כוללת הרבה מאוד מרכיבים שצריך להתחשב בהם ולכן נחשבת למלאכת אומן של ממש. ברגע שאתם יודעים שעוד כשבע שנים תרצו לכסות את המשכנתא תדאגו לקחת את המסלולים המתאימים, לשלב נקודות יציאה שבהם לא צריך לשלם עמלת פירעון מוקדם ואפילו לקחת מסלולים שבהם עמלת פירעון מוקדם גבוהה לתקופה קצרה יותר.

במקום להסתבך לכו למומחים!

סביר להניח שקצת קשה לכם להבין את כל העניין הזה של מסלולים ועמלת פירעון מוקדם וגם אם אתם מבינים, אתם לא ממש יודעים איך לבצע את זה בשטח. כדי להבין באמת מה צריך לעשות ולעשות הכל נכון צריך לצבור הרבה הרבה ידע בעולם המשכנתאות. והאמת שידע תיאורטי לא יעזור לחלוטין צריך גם לראות את הדברים מתנהלים בשטח ואת הכישורים המתאימים. 

אבל בעידן של היום זו לא ממש בעיה, בדיוק בשביל זה יש את המומחים שיעשו לכם את העבודה!

לקביעת פגישת ייעוץ ראשוני חינם עם המומחים שלנו, הקליקו כאן!