למה תוכנית מחיר מטרה נותנת מענה יותר מאשר תוכנית מחיר למשתכן?

כדי שתבינו כמה מחיר מטרה היא תוכנית מוצלחת, אתם צריכים להבין דבר ראשון מה היתה הבעיה בתוכנית מחיר למשתכן. זה נכון שהזוכים במחיר למשתכן נהנו מהטבות אטרקטיביות מזוכי מחיר מטרה אך לטווח ארוך ולכלל תושבי המדינה התוכנית הזו לא היתה ממש מוצלחת. 

מה היו הליקויים בתוכנית מחיר למשתכן?

דבר ראשון היא פנתה לקהל מצומצם מדי. רק אחוז קטן מאוד מהתושבים נהנה ממנה. תוכנית מחיר למשתכן הפנתה זוגות צעירים לאזור המרכז והוכיחה להם שהמדינה יכולה לעבוד בשבילם. זוגות רבים שבכלל לא חשבו על הכיוון לקנות דירה במרכז גילו מושגים חדשים והביקוש לדירות עלה מה שגרם לעליית מחירי הדיור. 

במקום להפנות את הכספים לפיתוח הפריפריה מה שבאמת יכול להועיל לפתור את מצוקת הדיור ניצלו את הכספים הללו להשארת זוגות צעירים במרכז. 

בתקופת מחיר למשתכן לא רק שלא זרמו יותר דירות חדשות לשוק אלא כל המשאבים הופנו לטובת פינוק לכמה זוגות צעירים וכמעט ולא יצאו דירות חדשות לשוק. מה שגרם למחסור בדירות להצטבר ולהביא לעליית מחירים מתפרצת שאנו עדים לתוצאותיה עכשיו. 

רוב הדירות החדשות שנבנו בתקופה הזו שווקו דרך מחיר למשתכן ומשפרי הדיור שרצו לעבור לדירה גדולה יותר נשארו ללא מענה כי הדירות שהוצאות לשיווק היו דירות מיוחדות ויקרות יותר.

לסיכום, היו מספר ליקויים במחיר למשתכן: כספים הושקעו במרכז במקום בפריפריה, ניתנו הטבות מפליגות ליחידים במקום לפזר את התקציב בין כמה שיותר אנשים, חלה האטה בזרימה הדירות לשוק, משפרי הדיור נפגעו.

איך מחיר מטרה תתקן את הליקויים?

דבר ראשון מחיר מטרה לא תשווק פרויקטים יוקרתיים ובאזורים שמחירי הדירות שם גבוהים מ 20,000 ש"ח למטר רבוע. באופן אוטומטי, המשאבים יופנו יותר לחיזוק הפריפריה כי שם בעיקר יפעלו התוכניות. 

תוכנית מחיר מטרה גם לא נוקטת בהטבות מפליגות לזוגות בודדים. אלא כל זוכה יקבל הטבה שתאפשר לו לרכוש דירה בתנאי השוק על אף היותו זוג צעיר. אך ההטבות הן יחסית צנועות למה שהיה במחיר למשתכן. בתוכנית מחיר מטרה עומדים להיבנות הרבה יותר פרויקטים מאשר מחיר למשתכן כך שההטבות ינתנו בצורה מפוזרת בין כלל תושבי המדינה.

בנוגע למשפרי הדיור, גם הם יוכלו להשתתף בתוכנית מחיר מטרה כך שבאמת התוכנית תיתן מענה לקהל רחב יותר ומשפרי הדיור לא יפגעו מהרפורמה.

יש המון מגרשים המיועדים לשיווק דרך תוכנית מחיר מטרה והתוכנית לא תתמקד רק במרכז אלא תיכנס חזק גם לתוך גבולות הפריפריות כך שאמורים לזרום בשנים הבאות הרבה דירות חדשות לתוך השוק מה שלא היה בתוכנית מחיר למשתכן, שכמעט לא נבנו דירות חדשות לשוק.

ומה עם משכנתא?

כדי להפיק את המיטב מהזכיה אתם חייבים ייעוץ משכנתא טוב. אחרת זה לא יראה אותו דבר.

פנו עכשיו למומחים של מחיר מטרה שיסדרו לכם משכנתא מצוינת וחסכונית. מגיע גם לכם ליהנות ממשכנתא משתלמת כמו שהמומחים שלנו מגייסים כל הזמן ללקוחותינו.