תוכנית מחיר מטרה גם באשדוד!

היום פרסם ראש עירית אשדוד, יחיאל לסרי, הודעה המודיעה על תוכנית מחיר מטרה שעומדת לצאת לדרך. מדובר באותם דירות שנחתמו בהסכם הגג לפני כ- 5 שנים. 

במסגרת הפרויקט של מחיר מטרה שעומד לקום יוגרלו בחודש הקרוב 1,100 דירות על פי עקרונות תוכנית מחיר מטרה לזוגות צעירים ומחוסרי דיור. הדירות ימכרו בהנחה של למעלה מ 300,000 ש"ח לדירה. 

ההכרזה הזו של לסרי מהווה סימן דרך חשוב בכמה נושאים. דבר ראשון מתחילים לראות את תוכנית מחיר מטרה עולה על המפה ומחליפה את מחיר למשתכן.

דבר שני נראה ששנים של דיבורים והיערכויות הופכות למעשיות. כבר לפני 5 שנים נחתם הסכם הגג בין עיריית אשדוד ומשרד השיכון לבניית כ 30 אלף יחידות דיור חדשות מה שיציף את השוק ויביא לירידת מחירי הדירות. בינתיים במשך 5 שנים לא יצאה מזה כלום והנה נראה שסוף כל סוף קרה משהו.

קצת על הסכם הגג…

לפני כ 5 שנים נחתם הסכם גג היסטורי בין עיריית אשדוד למשרד השיכון. במסגרת ההסכם סוכם על 30,000 יחידות דיור חדשות שיוקמו באשדוד ב 16 מתחמים שונים. כאשר 80% מהם ישווקו תחת תוכנית מחיר למשתכן לזכאים. 

מאז עברו על ההסכם הזה גילגולים שונים ועד היום הוא עדיין לא יצא לפועל. ראש העיר, לסרי, אמר שהוא מעוניין ש 100% מהדירות ישווקו דרך מחיר למשתכן מה שאכן קרה במכרז ליד פרויקט פארק לכיש. אך המכרז הזה לא יצא בסופו של דבר לפועל. 

לאחר שנתיים של תכנונים כאשר אפילו לא פרויקט אחד הגיע לשלב מעשי בעקבות משבר הקורונה הפר משרד השיכון את ההסכם והוריד את מספר הדירות שישווקו דרך מחיר למשתכן ל 50% בלבד ושאר הדירות שיבנו ישווקו בשוק החופשי.

עיריית אשדוד מחתה על הצעד הזה, אך במשרד השיכון היו החלטיים ואמרו שעקב המשבר הנוכחי אין ברירה. מעיריית אשדוד נמסר שהם יאבקו על העניין.

תכל'ס עברו כבר שנתיים מאותו יום ושום דבר מעשי לא נהיה בשטח. אך היום נפל דבר וראש העיר לסרי הכריז על פרויקט של מחיר מטרה. האמת שעד שלא נראה טרקטור נכנס לשטח, לא נדע כמה זה רציני. אך משום מה הפעם זה דווקא נראה רציני יותר מאי פעם. נקווה ש 5 שנים של תכנונים יבואו סוף סוף אל סיומם.

קצת פרטים על הפרויקט…

הפרויקט יוקם באזור הנמל שם יש קרקעות פנויות. במסגרת הפרויקט ישווקו 1,100 דירות דרך תוכנית מחיר מטרה. מה שמקנה לזוכים הנחה של למעלה מ 300,000 ש"ח במחיר דירה. ההגרלה תיערך בערב פסח בעוד כחודשיים. סוף כל סוף נראה שאחרי תקופה ארוכה של מצוקת דיור חריפה באשדוד נראית קרן אור בקצה המנהרה.