כמה הון עצמי תצטרכו להביא לרכישת דירה דרך תוכנית מחיר מטרה?

אם השאלה הזו היתה נשאלת שנתיים אחורה היינו אומרים ש 100,000 ש"ח מספיקים. אך היום אי אפשר להגיד זאת בפסקנות. מחירי הדירות גבוהים מאוד וההנחה היא רק על 20% משווי דירה ועד תקרה של 300,000 ש"ח. כך שההנחה לא מאוד רצינית. מחיר מטרה זה לא מחיר למשתכן ודירות שעולות 800,000 במקום 1.6 מיליון, לא ניתנות למציאה. אך עדיין יותר קל לקנות דירה דרך תוכנית מחיר מטרה מאשר דירה בשוק החופשי אך זה בעיקר בגלל הסיפור של אחוזי המימון.

מה קורה עם אחוזי המימון בתוכנית מחיר מטרה?

רוכשי דירות בתוכנית מחיר מטרה רשאים להביא רק 10% הון עצמי ממחיר דירה. מה שאומר שיש לכם סיכוי גבוה הרבה יותר לגייס הון עצמי בקלות. מה שכן, תישארו אחר כך עם משכנתא ענקית. במצב שאנחנו נמצאים היום עדיף לשלם משכנתא גדולה מלשלם שכירות ולכן רכישת דירה עם הון עצמי נמוך זה פתרון מעולה לזוגות הצעירים. במחיר מטרה יש גם הנחה של 20% ממחיר דירה עד 300,000 ש"ח, מה שמפחית את הסיכון. 

מה זה אחוזי מימון?

אחוזי מימון זה אחוז ההשתתפות של הגוף המממן במחיר דירה. אם אתם רוכשים דירה במיליון ש"ח והבנק מלווה לכם 900,000 ש"ח הוא מממן לכם 90% ממחיר דירה ואתם מביאים הון עצמי של 10% ממחיר דירה. פעם אנשים לא היו חולמים לקחת אחוזי מימון גבוהים אך במחירי הדירות הגבוהים של היום זה מתבקש. 

במצב נורמלי אין בכלל אפשרות לקחת משכנתא של 90% מימון אך דרך תוכנית מחיר מטרה זה מתאפשר. בעיקרון אחוז המימון המקסימלי הוא 75% מימון לדירה כלומר אם אתם רוכשים דירה במיליון אתם צריכים לגייס 250,000 ש"ח.

תוכנית מחיר מטרה בעצם מאפשרת לכם לרכוש דירה שמחירה מיליון, שוויה 1.25 מיליון עם הון עצמי של 100,000 ש"ח בלבד! ומשכנתא של 900,000 ש"ח.

אם הייתם רוכשים את אותה דירה בדיוק לא דרך מחיר מטרה הייתם צריכים להביא הון עצמי של 312,500 ש"ח ולקחת משכנתא בהיקף של כמעט 940,000 ש"ח.

וזו רק דוגמא אחת שמוכיחה לנו כמה תוכנית מחיר מטרה היא אטרקטיבית ומשתלמת.

בואו לקחת משכנתא עם מומחים למחיר מטרה

אל תתבלבלו. בבנק לא אמורים לתת לכם ריביות יקרות הרבה יותר כי הבאתם הון עצמי נמוך יחסית. הדירה שלכם שווה הרבה ומגיע לכם ריביות זולות בדיוק כמו לכל השאר. ההמלצה שלנו היא לפנות ליועץ משכנתאות שמתעסק עם ייעוץ משכנתא ללקוחות מחיר מטרה שיוציא לכם משכנתא ארטרקטיבית וזולה.

אם זכיתם בהגרלה, אל תיבהלו מהמשכנתא הגדולה, העסקה עשויה להיות הרבה יותר משתלמת ממה שאתם חושבים, פנו אלינו לייעוץ ויחד איתכם נבדוק איך משתלם לממש את הזכיה!