כל מה שרציתם לדעת על ריביות המשכנתא!

זה שזכיתם במחיר מטרה עדיין לא פוטר אתכם מריביות המשכנתא. הריביות הן מרכיב מאוד חשוב במשכנתא וחשוב שתכירו אותן.

בפוסט הבא נסביר לכם מה זה בכלל ריבית, מה משפיע על המחיר שלה, איך היא משפיע על סכום ההחזר החודשי ומה תוכלו לעשות כדי שהיא תהיה כמה שיותר זולה.

מה זה בכלל ריבית משכנתא?

כאשר לוקחים משכנתא מלווים כסף מהבנק ובדרך העולם שכאשר לווים כסף צריך לשלם ריבית. ריבית זה אומר שעל כל שקל שלווים צריך לשלם אחרי זה סכום נוסף על עצם ההלוואה. נניח שהריבית היא של 3% על כל שקל שלוויתם תשלמו 30 אגורות. זה הרעיון הבסיסי של הריביות במשכנתא. 

במשכנתא יש מסלולים שונים של ריבית שכוללים את האם הריבית משתנה, צמודה או קבועה וכו' אך את המחיר תכל'ס של הריבית הזו קובעים בבנק באופן אינדיבידואלי לכל לקוח. 

איך משפיע גובה הריבית על החזרי המשכנתא?

ככל שהריבית תהיה גבוהה יותר, כך החזרי המשכנתא יהיו יקרים יותר. במשכנתא כל אחוז של ריבית משמעותי מאוד כי מדובר בסכומים גבוהים ועצומים. את החזרי המשכנתא מחשבים לפי יתרת ההלוואה בתוספת הריבית וכך מחלקים אותה למספר התשלומים שנותרו. ככל שהריבית תהיה גבוהה יותר כך תצטרכו לשלם יותר הרבה כסף. אם אתם רוצים להבין את העניין טוב יותר כדאי שתנסו קצת להקיש במחשבון משכנתא. 

לפי מה קובעים בבנק את המחיר של הריבית?

יש כמה מסלולי משכנתא. יש מסלולים בהם המחיר של הריבית הוא גבוה יותר אולם הם יותר בטוחים וישנם מסלולים בהם המחיר שלה הריבית הוא יותר נמוך אך טמונים בו מספיק סיכונים. המטרה שלכם כאשר אתם לוקחים משכנתא הוא לשלב מספר מסלולים שהשילוב שלהם יהיה כמה שיותר זול אבל גם כמה שפחות מסוכן. 

יש פרמטרים שונים שמשפיעים על גובה הריבית שיתן לכם הבנק וזה בעיקר כמה אתם לקוחות טובים. ככל שאתם לקוחות יותר טובים, הבאתם יותר הון עצמי והיכולות הכלכלית שלכם גבוהות יותר כך הבנק פחות מסתכן בכך שהוא נותן לכם משכנתא ויביא לכם גם ריביות זולות יותר. 

תמיד אפשר להוזיל את המחיר של הריביות!

מה שחשוב מאוד שתדעו שיש אפשרות להוריד את המחירים של הריביות. 

יש שתי דרכים לעשות את זה. הדרך האחת היא לתכנן היטב את המשכנתא וממילא הריביות יהיו טובות יותר ומשתלמות יותר. בשביל זה אתם צריכים ללמוד היטב את התחום והכי טוב יהיה לפנות ליועץ משכנתאות. 

אחרי התכנון צריך לנהל משא ומתן עם הבנק. הבנקים זה שוק וכמו שבשוק לא עוזבים את הבסטה לפני שמתמקחים כך גם בבנק. תמיד אפשר להוציא מחיר זול יותר. אין לכם הרי העדפה לבנק מסוים, הכסף הוא אותו כסף, אתם צריכים בסכך הכל להוציא את המחיר הכי זול. בשביל זה גם היינו ממליצים לפנות ליועץ משכנתאות שמומחה לעשות את זה טוב.

וכדאי שתזכרו שאם כבר לפנות ליועץ משכנתאות כדאי שתפנו למומחי המשכנתאות של משכנתא עבור מחיר מטרה שיבינו אתכם טוב יותר.