איך ישפיע מדד תשומות הבניה שעולה בקצב מסחרר על פרויקט מחיר מטרה?

מדד תשומות הבניה מזנק מיום ליום ויחד עם התייקרות מחירי הדירות, הם מעידים עד כמה נחוץ לקדם את פרויקט מחיר מטרה. אך, האמת היא שעליית מחירי הדירות הנוכחית יחד עם העלייה במדד תשומות הבניה הופכת את הפרויקט לפחות אטרקטיבי ומוצלח. אם המחירים ימשיכו לעלות בקצב הזה, הנחה של 300,000 ש"ח לא תעזור לזוגות צעירים לרכוש דירה. הם חייבים משהו זול יותר. שלא לדבר על זה שעד שאחרון התשלומים יועבר לקבלן שמנהל את מחיר מטרה הזוגות יצטרכו להוסיף הרבה מאוד כסף על התשלומים שהוצמדו למדד תשומות הבניה שעולה כל הזמן. 

המסקנה היא שחייבים לקדם את  הפרויקטים מה שיותר מהר. אחרת גם בתנאים הללו לא יתאפשר כבר לרכוש דירות.

ליזמים דווקא מדובר בעסקה משתלמת כי אם מחירי הדירות כל הזמן עולים וההנחה נשארת ב 300,000 ש"ח אחוז הרווח שלהם יגדל. מה גם שעלויות הבניה המתייקרות מונחות על כתפי הדיירים.

בכמה עלו מחירי הדירות בשנה האחרונה?

בשנה האחרונה המחירים זינקו בקצב הזוי. במדידה האחרונה הם השלימו עליה של 11.3% תוך שנה אחת בלבד. מדובר בהתייקרות של 400,000 ש"ח בממוצע לשנה. הסיבות העיקריות זה עלויות הבניה שהתייקרו אך ממש לא רק. במדינת ישראל שוררת מצוקת דיור ועד שלא יפתרו אותה זה יהיה המצב. 

מחירי הדירות החדשות עלו ב 11.6%.

בעקבות עליית מדד תשומות הבניה והמחירים של דירות מקבלן שמתייקרים יש יותר ויותר ביקוש לרכישת דירות יד שניה וממילא המחירים שם גם עולים.

בכמה עלה מדד תשומות הבניה?

מדד תשומות הבניה עלה ב 5.8% הסיבה לכך היא בעיקר בעקבות התייקרות הבטון  שעלה ב 6.6% בחודש האחרון ועלויות בניה נוספות שהתייקרו ב 5.7%.

מדד תשומות הבניה הוא מדד משמעותי כאשר מדברים על מחיר מטרה. התשלומים צמודים למדד תשומות הבניה ואם זה קצב העליה מחיר דירה גם הוא עולה בהתאם. יתכן שתרכשו דירה בהנחה של 300,000 ש"ח אך תצטרכו לשלם את הסכום הזה על הצמדת התשלומים למדד תשומות הבניה.

האם כדאי להירשם להגרלות של מחיר מטרה?

כן, זה ברור. מקסימום, לא חייבים לקנות את דירה. בסך הכל השווי של הדירות עולה יחד עם המדד כך שאתם לא מפסידים. בעקבות עליית המחירים, המדדים כל הזמן עולים. אתם צריכים לבדוק טוב טוב האם תוכלו לעמוד בתשלומים הגבוהים. מצד שני אין לכם הרבה ברירות אם אתם רוצים לרכוש דירה.

העצה שלנו היא לפנות ליועץ משכנתאות שמבין בנדל"ן ובתוכנית מחיר מטרה. שתפו אותו בנתונים הכלכליים שלכם והוא שיודע בדיוק מה קורה בשוק הנדלן יורה לכם מה לעשות. 

קבעו עכשיו פגישה עם המומחים בתחום!