מתכוננים לקנות דירה של פינוי בינוי? חשבתם על המשכנתא?

אם כבר יצא לכם לקנות דירה, ודאי לקחתם עליה משכנתא. משכנתא היא תהליך מורכב מאוד ומתמשך. הוא מכיל פרטים רבים ודרישות שונות עד שהכסף אכן נכנס לבנק. מה קורה במשכנתא לדירה הנרכשת מפרויקט של פינוי בינוי? שם הכל מסובך יותר. אל תיבהלו, באנו לעשות סדר.  

מה משמעותו של פרויקט פינוי בינוי?

פינוי בינוי הוא פריוקט המבוצע במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית. מדובר ביוזמה של קבלן המחליט לקחת על עצמו פרויקט של הריסת בניינים ישנים מאוד תמורת בניית בניינים חדשים על שטחם. הבניינים החדשים חזקים יותר מפני רעידות אדמה ובעלי מספר דירות רב יותר. הדיירים שהתגוררו בבניין מקבלים דירה חדשה ושאר הדירות החדשות משווקות על ידי הקבלן/היזם. 

איך זה עובד?  

הקבלן משלם לדיירים תשלום לשכירות לשנים הבאות ומבטיח להם דירה חדשה אחרת בבניין ההולך להיבנות. במקביל, הקבלן מוכר את הדירות ה"מיותרות" לקונים חדשים. כך בתשלום הזה הוא מכסה את העלויות ומכניס רווחים.

פינוי בינוי

הבנקים מאשרים הלוואות משכנתא לדירה הנרכשת בפרויקט של פינוי בינוי?

הבנקים אינם ששים לאשר הלוואות משכנתא לטובת דירה בפינוי בינוי. למה? מכיון שהבניה של פרויקטים של פינוי בינוי מתמשכת במשך שנים ארוכות. היא יכולה לקחת 5 שנים ויותר. מדובר בפרק זמן ארוך. מי יודע מה יהיה אז? מישהו צפה את הקורונה? לא. אף אחד לא ידע לבשר על בואה לפני שהיא נוצרה. הבנקים מכירים את המצב ולא מעוניינים למצוא את עצמם לווים ולא מקבלים את כספם חזרה. לכן, הם יעכבו את האישור למשכנתא ולא יתנו אותו בקלות.

קחו בחשבון שהקבלן ירשום אזהרה בטאבו על כל הנכסים שברשותו ואחריו יעשה גם הבנק. כל עוד קיימת אזהרה בטאבו, קשה לקבל משכנתא.

רוצים בכל אופן לקבל משכנתא מהבנק ולקנות דירה בתוכנית פינוי בינוי?

זה אפשרי. אם אתם מעוניינים לקבל משכנתא מהבנק עבור דירה בפינוי בינוי, אתם מוכרחים להיות בתוך העניינים של הבנק. אחרת, אין לכם סיכוי להוציא ממנו משכנתא. פנו ליועץ משכנתאות מנוסה שיעזור לכם. יועץ משכנתאות שכבר מכיר את הנושא לעומק, יוכל לעקוף את הבנק בדרכים שונות. הוא מתמחה בזה. הוא יסיר את הערת האזהרה בטאבו, יערוך מו"מ עם הבנקים עד שיצליח להוציא עבורכם משכנתא. גם בשלב הזה הוא יעזור לכם. הוא ירכיב עבורכם תמהיל משכנתא שיתאים לחיים שלכם באופן אישי. 

מכירים את הפרויקטים החדשים של מחיר מטרה? יתכן והם יתאימו לכם. כדאי לכם לבדוק את זכאותכם. אנו כאן בשבילכם. המומחים שלנו יעזרו לכם בכל מה שנדרש ברכישת דירה. ראשית, נבדוק את זכאותכם לדירה במחיר מטרה שחוסכת מכם עד 300,000 ש"ח. אחר כך, נדאג לסדר עבורכם את כל הפרוצדורות הטכניות ובהמשך נוציא עבורכם משכנתא חסכונית מהבנק.