נרשמתם להגרלה על דירה בהנחה? הכירו את מושגי הבנק לפני שאתם לוקחים משכנתא!

רוצים לקחת משכנתא לדירה בהנחה במסגרת תוכנית מחיר מטרה? לפני שאתם פונים לבנק, אתם צריכים להכיר קצת את השפה. בשורות הבאות נציג לפניכם את כל המושגים הבסיסים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם הולכים לקחת משכנתא.

שימו לב, הפוסט הזה לא יכיל את כל מושגי המשכנתא. הוא רק יגיש לכם על קצה המזלג את מה שאתם חייבים לדעת כדי לגשת להלוואות בנקאיות. זה האלף בית של הבנק.

קרן וריבית:

אם אתם לוקחים הלוואה מהבנק היא כוללת בתוכה קרן וריבית. קרן זו ההלוואה. והריבית זה התשלום על ההלוואה. איך זה עובד בפועל? הבנקים רוצים להרוויח כמה שיותר כסף. זו המטרה הראשית שלהם ובשביל זה הם עובדים. על כל שקל שאתם לווים אתם משלמים לבנק תשלום הוגן. אם למשל הריבית שלכם היא 2%, על כל שקל תשלמו 2 אגורות. כמה ריבית תשלמו על ההלוואה שלכם? זה תלוי בהרבה גורמים. מיהו הבנק המלווה, מהו מצבכם הכלכלי וכמה כסף אתם לווים.

בנק

החזר חודשי:

כאשר הבנק נותן לכם את הכסף אותו ביקשתם ללוות, אתם מתחילים לשלם החזר חודשי כדי להחזיר את ההלוואה. ההחזר החודשי יכיל קרן וריבית.

לוח סילוקין:

לוח סילוקין יכיל את כל פרטי המשכנתא שלכם. סילוקין לשון סילוק. בלוח הסילוקין יהיה רשום את הדרך בה אתם עתידים לסלק את החוב. הלוח כולל, את סוג ההלוואה (שפיצר או קרן שווה) סכום ההלוואה, המסלולים השונים, הריביות וגובה ההחזר החודשי אותו תשלמו מדי חודש.

יתרת ההלוואה:

במשך השנים תרצו כנראה לדעת היכן אתם עומדים בהלוואה שלכם. כמה שילמתם וכמה עוד נשאר לכם לשלם. תוכלו להוציא דו"ח יתרות ההלוואה. שם רשום בצורה מפורטת את כל הפרטים. כמה נשאר לכם לשלם מהקרן וכמה מהריבית.

לא כדאי להוציא את הדו"ח לפני שחולפות להן כמה שנים טובות מתחילת התשלומים. מכיון שאם תוציאו את הדו"ח מהר מדי, תצטערו לגלות שהקרן שלכם לא קטנה. ששילמתם עד עכשיו בעיקר על הריבית. חבל שתצטערו. 

ביטוח משכנתא:

הבנקים רוצים לבטח את עצמם שלא יקרה מצב שלווה נפטר או שלא יכול לשלם את המשכנתא ואין מי שישלם. לכן הוא דורש מכל לווה משכנתא לבטח את עצמו בשני ביטוחים. ביטוח חיים וביטוח מבנה. ביטוח חיים מבטח את הלווה שאם חלילה יקרה לו משהו, מוות הוא פציעה קשה שתמנע ממנו לעבוד, הביטוח מתחייב לשלם לו את כל יתרת המשכנתא. 

 

ביטוח מבנה – כאן הביטוח ישלם במקרה של שריפה, גניבה או רעידת אדמה. כדי למנוע מצב בו הלווה חסר בית ולא יכול לשלם את המשכנתא עליה התחייב.

 

רוצים לקנות דירה? מחפשים לרכוש בית חדש? פרויקט מחיר מטרה יכול להתאים לכם. במסגרת התוכנית ימכרו דירות חדשות במחיר מוזל. שימו לב, גם לאחר שתזכו בהגרלה לא תוכלו לבחור דירה ללא שתציגו אישור עקרוני מהבנק. לקבלת אישור עקרוני וסיוע בכל תהליך לקיחת המשכנתא פנו אלינו. נשמח לסייע לכם.