מעוניינים במשכנתא למחיר מטרה למרות שפשטתם רגל? מה אומרים על כך בבנק?

בשנים האחרונות פשטתם רגל אבל עכשיו אתם רוצים לקנות דירה במסגרת תוכנית מחיר מטרה? זכותכם. כל השאלה היא האם הבנק מכיר בזכות הזו. לכאורה הבנק יירתע לתת לכם משכנתא. הוא חושש מלקוחות בעלי עבר בנקאי לא מוצלח. למה הבנקים נרתעים מהלוואות לפושטי רגל? כמה זמן תמתינו עד שתקבלו משכנתא? הכול בפוסט שלפניכם! 

למה הבנקים נרתעים מהלוואות לפושטי רגל?

הבנקים במדינה מתנהלים בעזרת מערכת נתוני אשראי. מערכת נתוני אשראי מדרגת כל אזרח ישראלי עד כמה הוא בטוח מבחינת התנהלותו הכלכלית. כמה כדאי לאשר לו לקחת הלוואות. ככל שהאזרח מתנהל בצורה כלכלית נכונה יותר, משלם תשלומים והתחייבויות בזמן, לא חוזרים לו צ'קים וכו', הוא ידורג במקום טוב. 

כאשר לקוח ניגש לבנק לבקש הלוואה, הבנק בודק היכן הוא מדורג. אם הדירוג שלו נמוך, הבנק יסרב לתת לו הלוואת משכנתא. הוא חושש שהלקוח לא יצליח לשלם את ההחזר החודשי במשך התקופה המלאה. ואל תשכחו, הבנק לא מנהל גמ"ח כספים. הוא רוצה להרוויח. אם פשטתם רגל, תדורגו במקום נמוך מאוד. ולכן הבנק חושש לכספו ולכן הוא לא יאשר את ההלוואה.

כמה זמן תמתינו אחרי פשיטת רגל?

אחרי שפושטים רגל, צריך לעשות שינוי גדול מאוד בחיים כדי ליצור רושם שאתם השתניתם מאוד ולטובה. אחרת אין סיכוי שהבנק יסכים לאשר לכם את ההלוואה. 

למה חשוב לערוך שינוי בחיים הכלכליים?

כדי שהבנק יוכל לסמוך עליכם ולהיות בטוח שתשלמו מדי חודש את ההחזר החודשי בלי למצמץ, הבנק הוא חנות לממכר כסף, הבנק רוצה לדעת שהכסף אותו אתם משלמים על הכסף שהוא מלווה לכם, יחזור אליו. זאת אומרת, שאתם תשלמו את הקרן והריבית במלואם! לכן הוא יוודא שאתם אכן אנשים אמינים ועקביים. אם פשטתם רגל בעבר, מבחינת הבנק זה מראה שאתם לא אחראים. רק אם תעשו שינוי גדול מאוד ותראו לבנק שתקופה ארוכה אתם מתנהלים נכון והחלטתם לתפוס את עצמכם בידיים, רק אז הבנק יאשר לכם את ההלוואה.

 

לסיכום,

 אם פשטתם רגל בעבר, אתם חייבים לעשות שינוי גדול בחיים שלכם. אחרת לא תוכלו לקבל את ההלוואה. אבל לפני שאתם פונים לבנק לבקש משכנתא, אתם חייבים עזרה של יועץ משכנתאות מומחה למסורבים ופושטי רגל. לא כל יועץ משכנתא יתאים לכך. משכנתא מסורבת מצריכה ניסיון ומקצועיות רבה. ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן. מוזמנים ליצור איתנו קשר.