מהו גובה ההון העצמי הנדרש לרכישת דירה?

עומדים כבר בשלב המרגש של רכישת דירה? יש לכם סכום כסף ביד ואתם לא בטוחים האם הוא מספיק לרכישת דירה? מצאתם את הכתובת המבוקשת. כאן תמצאו את כל המידע לגבי הון עצמי וכל מה שצריך לדעת לפני שקונים דירה במסגרת תוכנית מחיר מטרה. 

מהו בכלל הון עצמי?

הון עצמי למשכנתא זהו סכום הכסף אותו אתם נדרשים להשיג בעצמכם כדי לקנות דירה.

אחוזי מימון זהו סכום הכסף אותו הבנק מוכן להלוות לכם כדי להשלים את רכישת הדירה. 

הון עצמי פלוס אחוזי מימון שווים למחיר הדירה.

כמה הון עצמי תדרשו להביא לרכישת דירה?

לדירה ראשונה, 25% הון עצמי

לדירה לשיפור דיור 30%

דירה להשקעה 50%.

האם כדאי להגדיל את ההון העצמי עד כמה שניתן?

ודאי. חשוב מאוד לנסות להגדיל את סכום ההון העצמי שקיים ברשותכם. ככל שתחזיקו סכום כסף גבוה יותר של הון עצמי, תרוויחו חיסכון גדול יותר.

 איך זה עובד? כאשר הבנק מלווה ללקוח הלוואת משכנתא, הוא בודק כמה סיכויים וסיכונים הוא לקוח במתן ההלוואה ועל פיהם הוא קובע כמה ריבית ישלם הלקוח. ככל שההלוואה גדולה יותר, התקופה ארוכה יותר והלקוח פחות מסודר כלכלית, הריבית של המשכנתא שלו תהיה יקרה. כי הבנק לוקח סיכונים גבוהים בהלוואה. הבנק רוצה להיות בטוח שבכל מקרה הוא יקבל את הכסף חזרה בזמן. אם הוא יודע שהלקוח הזה פחות בטוח, הוא יחשוש והוא ידרוש ריבית יקרה על ההלוואה.

ככל שאתם מגישים סכום גבוה יותר של הון עצמי, המשכנתא שלכם קטנה. וגם התקופה של התשלומים מתקצרת. כך יוצא שהבנק מלווה לכם פחות כסף והוא גם יהיה רגוע יותר עם ההלוואה. כך תוכלו לקבל גם ריביות נמוכות יותר.  

זה אומר שאם יש לכם אפשרות להגדיל את ההון העצמי, תעשו את זה בלי להסס. זה יהיה הרווח הגדול שלכם.

מה קורה עם הון עצמי לדירה במסגרת תוכנית מחיר מטרה?

תוכנית מחיר מטרה המבשרת על דירות חדשות בהנחה, יכולה להתאים גם לכם. במסגרת התוכנית תוכלו לקנות דירה חדשה בפרויקט יוקרתי עם הון עצמי מינימלי. איך זה עובד? הדירות נמכרות במחיר מופחת של עד 25%. למרות זאת, הבנק מאשר משכנתא בהתאם למחיר הדירה בשוק החופשי. כך רוכש דירה במסגרת תוכנית מחיר מטרה יכול ליהנות מאחוזי מימון גבוהים של 90%! בצורה כזו תיתכן רכישת דירה עם סכום של מאה אלף ש"ח בלבד! 

 

אבל, כמו שכבר הבנתם, כשההון עצמי נמוך, הריביות תהיינה יקרות יותר… בשביל זה חייבים יועץ משכנתאות מומחה שיעבוד בשבילכם. מוזמנים ליצור איתנו קשר לקבלת מידע מפורט יותר על התוכנית וכדי ליהנות מייעוץ משכנתאות מומחה.