קיבלתם כבר אישור עקרוני? זה הזמן לטופס טיולים!

הבנק כבר אישר לכם את המשכנתא לדירה בהנחה באופן עקרוני? רוצים להתקדם הלאה? אכן. כדאי למהר להגיש את כל המסמכים הנדרשים המכונים טופס טיולים על מנת שתוקף האישור העקרוני לא יפוג. עד 24 יום מהיום בו קיבלתם את האישור העקרוני, הוא יהיה תקף בתנאי שהגשתם את כל המסמכים הנדרשים.  בשורות הבאות תקבלו את כל המידע מה בדיוק עליכם להביא לבנק עבור המשכנתא שלכם. 

מה בטופס הטיולים?

אישור על תשלום ראשוני לבנק

אם קניתם את הדירה מקבלן במסגרת תוכנית מחיר מטרה, הוא ידרוש ממכם לשלם לו 10% ממחיר הדירה כבר בתחילת הדרך. כמובן שהכסף הזה יהיה חלק מהההון העצמי. הבנק דורש ממכם להביא אישור חתום על כך שאכן כבר שילמתם את התשלום הראשוני לקבלן.

בטחונות וביטוחים

הבנק רוצה להיות בטוח שבכל מקרה הוא יקבל את הכסף שהוא מלווה לכם, חזרה. מה הוא עושה? הוא דורש ממכם לבטח את עצמכם. כך גם אם חלילה יקרה משהו לנכס, שריפה, סופה, רעידת אדמה, החברה המבטחת תכסה את העלויות. כך לא תכנסו לחובות וכן תוכלו להמשיך לשלם את המשכנת (ביטוח מבנה תצטרכו לרכוש רק אחרי שהדירה מוכנה).

ואם יקרה משהו חלילה ללווה, חברת הביטוח תשלם את שארית המשכנתא.

לגבי רישום הערת האזהרה – תצטרכו לפנות לעו"ד לרישום הבטחונות כנדרש.

רישום ברשם המשכונות

הנכס הנרכש חייב להיות רשום ברשם המשכונות. אם הבנק מציע לכם שהוא יעשה את זה, אתם רק תשלמו את העלות.

שמאי מקרקעין

בדירה במסגרת תוכנית מחיר מטרה לא תצטרכו להביא שמאי להערכת שווי הנכס כמו ברכישת דירה אחרת.  שווי הנכס מוערך על ידי החברה המבבצעת ועל ידי הליווי הבנקאי הניתן. מרבית הפעמים אין צורך בהערכת שמאי ברכישת נכס מקבלן.

 

במסגרת תוכנית מחיר מטרה טופס הטיולים קצר יותר. מה שאתם צריכים זה פשוט להיכנס להגרלה ולהמתין לשמות הזוכים. את כל המידע הרלוונטי בנושא תמצאו כאן באתר. בהצלחה!