יש לכם דירה ואתם רוצים לקנות דירה נוספת להשקעה יחד עם שותף? איך זה עובד?

קודם כל, חשוב לזכור, בהגרלת מחיר מטרה לא תוכלו להשתתף. התוכנית נועדה למחוסרי דיור ומשפרי דיור והיא באה לתת מענה למצוקת הדיור. היא לא מיועדת לאמצעי להגדלת הון…

אתם רוצים לקנות דירה עם שותף, הפוסט הזה יעשה לכם סדר בדברים. בשורות הבאות תקבלו את כל התשובות לשאלות שהייתם רוצים לשאול. 

יש לי זכויות בדירה בשל דירה בירושה שקיבלתי האם אצטרך לשלם מס?

שני צדדים למטבע. אם הדירה שייכת ל 6 שותפים, זה אומר שהיא לא תחשב לכם לדירה שלכם. אבל אם הדירה שאתם מתכננים לקנות תעלה יותר מ 1.7 מיליון ש"ח, תדרשו לשלם מס על ההפרש. 

אני מעוניין לרכוש דירה להשקעה יחד עם שותף, האם נצטרך לשלם מס רכישה?

אם מדובר בדירה שניה, כן תדרש לשלם עליה מס רכישה. איך זה עובד? כל אדם שקונה דירה צריך לשלם עליה מס רכישה אלא אם כן הוא עומד בתנאים מסוימים. למשל אם זו דירתו הראשונה ומעולם לא הייתה לו דירה ברשותו, או אם הדירה הנרכשת שייכת ל 5 אחים. אבל באופן כללי כן צריך לשלם מס על דירה. גם כשמדובר בדירה בשותפות (אם לשותף זו דירתו ראשונה, הוא לא יצטרך לשלם מס רכישה).

שאלה:

יש לי ולארבעה אחי דירה בירושה. ההכנסה של השכירות מתחלקת בינינו. אני מתכנן לקנות בקרוב דירה לבני ביתי. האם הבנק יאשר לי משכנתא?

התשובה שלנו:

אם אתם אנשים חלקים, חשבון העו"ש שלכם תקין. אתם מתנהלים בצורה כלכלית מחושבת ונבונה, אין שום סיבה שהבנק לא יאשר לכם משכנתא. להיפך, אם יש לכם הכנסה של שכירות של דירה, סימן שהמצב הכלכלי שלכם משופר יותר.




חולמים להיות מסודרים עם דירה נוספת להשקעה? תוכנית מחיר מטרה לא תתאים לכם. אבל אתם בהחלט יכולים למחזר את המשכנתא על הדירה הקיימת ולהשתמש בהון המתקבל לרכישת דירה נוספת. לצורך כך דברו עם יועץ משכנתאות מומחה משלנו.