כחלק מתוכנית חיזוק הפריפריות יינתנו מענקים וסבסודים במסגרת מחיר מטרה!

לקראת תחילת שנת 2022 התכנס קבינט הדיור בראשות השר אלקין והגדירו מטרות לשנת 2022. אין זה סוד שמצב הדיור היום ממש לא מרנין. המחירים נוסקים מיום ליום ומצוקת הדיור גוברת. לכן התכנסו בקבינט הדיור ולקבל החלטות. הוחלט לנקוט בשורה של צעדים לחיזוק הפריפריות. אולי כך תפחת מעט מצוקת הדיור והעומס מהמרכז קצת ישתחרר. בנוסף החליטו על מספר יחידות הדיור שיקומו בשנת 2022, לא פחות מ 5,000 יחידות חדשות שיקומו. בין שאר ההחלטות הוחלט גם על מענק וסבסוד בתוכנית מחיר מטרה לאזורים חלשים יותר. כך ימריצו את היזמים לפנות לשם. 

אילו מענקים ינתנו לרוכשי דירות מחיר מטרה?

קבינט הדיור קבע שיינתנו מענקים על סך 40,000 ש"ח לכל רוכש דירה דרך תוכנית מחיר מטרה. המענק לא יינתן בכל הפרויקטים של מחיר מטרה אלא רק במקומות בהם מחיר הקרקע ליחידת דיור נמוך מ 100,000 ש"ח. חשוב להבין שהגענו היום למצב הזוי בו כל פיסת קרקע שווה הון. המטרה של ועדת הדיור היא לחזק את הפריפריה מה שאמור להקל מעט על מצוקת הדיור. לכן, לא בכל אזור יקבלו את המענק המובטח אלא רק באזורים חלשים יותר. על פי מה קובעים אילו אזורים חדשים? על פי מחיר הקרקעות. 

חשוב לציין כי המחיר של 100,000 ש"ח עבור קרקע לבנית יח"ד לא כולל הוצאת פיתוח.

מה הכוונה סבסוד להוצאות פיתוח?

כל קרקע שזקוקה לפיתוח צריך להכשיר אותה לבניה וזה עולה כסף רב. יש קרקעות שכבר עברו תהליך של פיתוח אך חלק גדול מאוד הן גולמיות לחלוטין. בכאלו מקרים נדרש לשלם הוצאות פיתוח שעולות הון רב. יזמים שיבנו פרויקט של מחיר מטרה על קרקע שלא עברה פיתוח סבסוד להוצאות הפיתוח על סך 50,000 ש"ח ליחידת דיור. זהו סכום עצום וצריך להעריך את זה. אך גם כאן יש תנאי לכל מתחם יקבל סבסוד בהוצאת פיתוח אלא רק מתחם שבו מחיר הקרקע ללא הוצאות פיתוח נמוך מ 50,000 ש"ח או שמחיר הקרקע ללא הוצאת פיתוח גבוה מ 50,000 ש"ח אך נמוך מ 100,000 ש"ח. במקרים כאלו גם יקבלו היזמים סבסוד להוצאות פיתוח אך רק 30,000 ש"ח.

מה צריך לדעת על משכנתא למחיר מטרה?

משכנתא למחיר מטרה דומה מאוד למשכנתא רגילה. ההבדל הוא שהדירה זולה יותר ובנוסף אתם נדרשים להביא רק 10% הון עצמי או 100,000 ש"ח מה שהופך את העסקה לאטרקטיבית ביותר. אם תבחרו לרכוש דירת מחיר מטרה בפריפריה תקבלו מענק של 50,000 ש"ח מה שאומר שאתם קרובים לדירה יותר מתמיד!

רק אל תשכחו לפנות ליועץ משכנתא שיחסוך לכם כסף באמת!