איך לוקחים משכנתא כאשר קונים דירה על הנייר ומה הקשר למחיר מטרה?

משכנתא עבור דירה על הנייר היא לא כמו משכנתא רגילה. היא מתנהלת בצורה אחרת לחלוטין. מכיוון שיש בצעד הזה סיכון מסוים, הבנק לא מוכן לשחרר את הכסף מיד, אלא בפעימות. כלומר, כל פעם שהקבלן מתקדם לקראת שלב נוסף בבניה הבנק מעביר אליו סכום נוסף. מכיוון שדירת מחיר מטרה רוכשים על הנייר לא תוכלו לקחת משכנתא רגילה אלא משכנתא בפעימות וכדאי שתדעו איך היא מתנהלת.

מה ההבדל בין משכנתא בפעימות למשכנתא רגילה? 

במשכנתא רגילה סכום המשכנתא מועבר כולו באותו יום ללקוח ומיד מתחילים עם תשלומי המשכנתא. במשכנתא לקניית דירה על הנייר הבנק אמור להיות מתואם עם שלבי התקדמות הבניה של הפרויקט ולשחרר את הכסף בפעימות בהתאם להתקדמות הבניה. כל תשלום מוצמד למדד תשומות הבניה והמחיר עלול להיות הרבה יותר יקר בסופו של דבר. 

למה זה עובד כך?

כאשר הבנק משחרר כסף, גם ליזמים וגם לרוכשי הדירות, הוא לא ישחרר כסף סתם. הוא מעוניין לראות שהכסף הולך למטרה שלשמה הם לוו אותו. בדרך כלל בפרויקטים בהקמה היזם מעדיף שהכסף יועבר בפעימות על פי קצב התקדמות הבניה והתשלומים יוצמדו למדד תשומות הבניה. אם הבנק יפקיד מראש את הכסף אצל הלקוח, דבר ראשון זה לא בטוח והדבר השני הוא שאם מדד תשומות הבניה עולה אין ללווה סכום מספיק לשלם. הבנק גם לא יהיה מעוניין בדרך כלל לשלם ישירות ליזם את כל הסכום כי הדירה שעליה יש לו בטחונות עדיין לא בנויה. לכן, השיטה הכי טובה היא שהכסף מונח אצל הבנק והוא משחרר אותה ליזם כל פעם שצריך. כך הוא לא לוקח סיכונים מיותרים.

אצל איזה בנק כדאי לקחת משכנתא בפעימות?

האמת היא שהבנקים לא מידי ששים להיכנס לסיפור הזה של משכנתא בבניה מקבלן. לכן המבחר לא יהיה גדול. מה שכן היינו ממליצים לכם לפנות לבנק שבו מתנהל הפרויקט. הוא גם יקבל אתכם הרבה יותר ברצון מאשר בנקים אחרים ובנוסף התהליך כולו יהיה פשוט יותר. הבנק כבר מעודכן במצב הפרויקט ויהיה הרבה בירוקרטיה שתוכלו לדלג עליה. התשלומים בפעימות יבוצעו בצורה חלקה ללא התערבות מצידכם. הבנק מעורב בפרויקט וממילא גם במשכנתא שלכם.

מה קורה במשכנתא למחיר מטרה?

דירת מחיר מטרה נקנית על הנייר וממילא המשכנתא שתקחו תהיה משכנתא בפעימות. נוסף לכל זה המימון יהיה גבוה כמעט ללא הון עצמי בהתאם למתווה מחיר מטרה ממילא המשכנתא מורכבת יותר ומסוכנת יותר לבנק. 

לכן דווקא בנתונים הללו יועץ המשכנתא ממלא תפקיד חשוב ביותר וידאג שהמשכנתא שלכם לא תהיה יקרה מידי גם בתנאים הקיימים.

אנו מתמחים בתיקי משכנתא לדירות מקבלן, בדקנו את השוק ואנו מבינים היטב גם את התחום של מחיר מטרה. כל אלו מאפשרים לנו להוציא ללקוחות שלנו תיקי משכנתא מעולים גם במסגרת תוכנית מחיר מטרה. 

פנו ליועצי המשכנתאות שלנו שיוציאו לכם משכנתא שתוכלו לעמוד בה בכבוד!