האם תוכנית מחיר מטרה תעזור לזוגות צעירים לרכוש דירות?

תוכנית מחיר מטרה היא התחליף המוצלח של מחיר למשתכן. לכאורה, כל דבר שעושים אותו אחרי מעשה והפקת לקחים, אמור להיות יעיל יותר וטוב יותר מקודמו. בפועל, גם אם יש הרבה תוכניות ותרשימים, רק המציאות בשטח תספר לנו עד כמה הצליח הפרויקט. 

תוכנית מחיר מטרה נועדה לעזור לזוגות צעירים להגיע לנכס משלהם, גם אם אין להם הון עתק של הון עצמי. המדינה תשווק קרקעות במחיר מופקע לקבלנים שיסכימו לבנות עליהם את הדירות הזולות ביותר, כך שגם מי שלא חלם שבעתיד הקרוב הוא יחזיק בנכס משלו על שמו, עתיד להצליח לעשות זאת ביתר קלות. 

מי מרוויח ממצוקת הדיור? 

מדינת ישראל מרוויחה הון של כסף בגלל מצוקת הדיור. אזרחי ישראל נאנקים תחת מחירי הדירות ההזוים, אך למדינה זה שווה. היא מרוויחה מיסי נדל"ן יקרים משיווק קרקעות ליזמים. שר השיכון אלקין, מספר כי היה לו קשה מאוד לשכנע את הדרגים הגבוהים במדינה להסכים איתו לתוכנית מחיר מטרה, מאחר ותוכנית מחיר מטרה תוריד למדינה. אבל למעשה, למדינת ישראל יש עוד אינטרסים חוץ מרווחים. יש לה תשוקה לראות כמה שיותר אזרחים עם דירות משלהם. ולכן, בסופו של דבר, כמו שכולנו יודעים התוכנית עומדת לצאת אל הפועל. אנחנו צריכים להריע למדינת ישראל על כך שהיא הסכימה לוותר על רווחים בפרויקטים רבים בארץ, ולעזור ולסייע לאזרחים לרכוש דירות במחירים שפוים. זה לא ברור מאליו. 

אתם זוג צעיר? חולמים לרכוש דירה בתל אביב? 

גם אם ההורים שלכם גרים בתל אביב, אתם צריכם לדעת שבתל אביב ובאזורי ביקוש עם מחירים כמו תל אביב, לא יקומו לעולם פרויקטים של מחיר מטרה. שם המדינה צריכה להפסיד יותר מדי הרבה כספים כדי שהתוכנית תצא אל הפועל. מה כן? אם אתם גרים בכל עיר אחרת, כמו מודיעין, או אשדוד, יש לכם סיכוי גבוה לזכות בהגרלות של מחיר מטרה. ולמה? כי בהגרלות של מחיר מטרה, יהיו אחוזים מסוימים, בהם ישתתפו רק בני המקום. כלומר, אם ההורים שלכם גרים באשדוד, ואתם משתתפים בהגרלה על אחד הפרויקטים באשדוד, יש לכם סיכוי גבוה יותר להגריל את אחת הדירות בפרויקט. 

למה אחוז גבוה יותר מהזוכים יהיו מבני המקום? 

את כל התנאים שיקבע משרד השיכון, הוא יקבע על בסיס הפקת לקחים מתוכנית מחיר למשתכן. מה היה בתוכנית מחיר למשתכן? בסופו של דבר דווקא מי שהיה צריך נואשות לרכוש דירה באותו אזור, בגלל שכבר יש לו שם עבודה, בגלל הקירבה להורים ועוד, דווקא הוא, לא זכה. בתוכנית מחיר מטרה, רוצים לתת יותר סיכוי דווקא לבני המקום. 

האם המטרה להוריד את מחירי הדיור תצליח? 

תתפלאו לשמוע, אבל אלקין טוען כי אין לו שום מטרה להוריד את מחירי הדיור. הוא מודע למצב שוק הדיור במדינת ישראל, ויודע שכל דבר שיעשו או שלא יעשו, יקפיץ את מחירי הדירות. מה כן המטרה אם כך? המטרה היא אחת ויחידה – לעזור לכמה שיותר זוגות להגיע לנכס משלהם. להתחיל להוריד את מחירי הדיור, זה כמו לייבש את הים. 

התכוננו לקראת רכישת הדירה שלכם עם המומחים של חברת המפתח. לפני שאתם מחליטים החלטות בכל התחום הפיננסי, הקליקו כאן ותקבלו הכוונה מדויקת בנושא.