איך לוקחים משכנתא לדירה במחיר מטרה באלעד?

מתגוררים באלעד בשכירות ונשבר לכם? חולמים לרכוש דירה משלכם? אין לכם מספיק הון עצמי? כל הנתונים הללו מובילים הישר לכך שכדאי לכם להיכנס להגרלה של דירות במחיר מטרה באלעד. השאלה העיקרית, עוד לפני שמתחילים לחשוב על הכיוון ברצינות, היא איך לוקחים משכנתא לדירה במחיר מטרה. אז בואו נדבר על זה. 

אחוזי מימון - כמה תוכלו לקבל מהבנק? 

אחת הנקודות המאוד חשובות שאתם צריכים לדעת היא, שגם אם אין לכם הון עצמי רב, יש לכם סיכוי לרכוש דירה במסגרת תוכנית מחיר מטרה. איך? 

  • דירה במחיר מופחת – במסגרת תוכנית מחיר מטרה נמכרות דירות בהנחה של עשרים אחוזים ממחיר השוק החופשי. מה שאומר שאם דירה נמכרת במיליון חמש מאות, תוכלו לקבל אותה בשלוש מאות אלף שקלים פחות. מה שאומר שכבר חסכתם לעצמכם שבעים אלף שקלים בהון העצמי.

  • אחוזי מימון נגזרים ממחיר השוק החופשי – כאשר מגיעים לקחת משכנתא, הבנק מוכן לתת מקסימום שבעים וחמישה אחוזים משווי הדירה. כלומר, אם אתם רוכשים דירה במיליון שקלים, הבנק לא יממן לכם יותר משבע מאות חמישים אלף שקלים, לעולם. מה קורה במחיר מטרה? עדיין הבנק מאפשר לקחת עד שבעים וחמישה אחוז מימון, אבל, וכאן מגיע אבל משמעותי במיוחד – את השבעים וחמישה אחוזים מחשבים ממחיר השוק החופשי של הדירה.

    ונסביר בדוגמא: אם הדירה שלכם שווה מיליון שקלים בשוק החופשי (סורי על הספרות העגולות והלא כל כך מציאותיות, פשוט כדי שיהיה קל יותר להבנה), תוכלו לקבל אותה במחיר של שמונה מאות אלף שקלים. אבל את אחוזי המימון יחשבו לכם מהמחיר המקורי של הדירה. כלומר, אתם יכולים לקבל משכנתא בשווי של שבע מאות חמישים אלף שקלים. מה שאומר שבסופו של דבר קיבלתם מינוף גבוה מאוד, וההון העצמי שאתם צריכים להביא עבור רכישת הדירה שלכם הוא מאה חמישים אלף שקלים במקום מאתיים חמישים אלף שקלים במחיר  השוק החופשי. 

כמה הנחה יש על דירות הנרכשות בתוכנית מחיר מטרה? 

ברישמי ההנחה היא עד תקרה של שלוש מאות אלף שקלים. למה רק ברישמי? כי בפועל זה פשוט לא מעשי. למה? כי בתוכנית מחיר מטרה, המדינה דורשת מהקבלן, שעוד לפני שהוא מתחיל לעבוד על הפרויקט, הוא צריך להגיד מראש מה מחיר כל דירה המשווקת דרך תוכנית מחיר מטרה. מה זה אומר? שאם דירה ששווה היום מיליון שקלים, יש עליה הנחה של עד שלוש מאות אלף שקלים, והמחיר סגור – עוד חמש שנים שהדירה כבר תהיה בנויה כנראה שתהיה עוד עליית מחירים והדירה תהיה שווה הרבה יותר, אך המחיר עליה לא משתנה. 

 

שורה תחתונה, מלכתחילה, ההנחה היא עד שלוש מאות אלף שקלים פחות מקביעת שמאי מקרקעין מוסמך. אבל אחרי מעשה, מחירי הדירות ממשיכים לעלות, וההנחה יכולה גם להכפיל את עצמה. 

 

הקליקו כאן כדי להכיר את המומחים של חברת המפח שיתנו לכם יד בכל התהליך של רכישת דירה באלעד בתוכנית מחיר מטרה.