איך לוקחים משכנתא לדירה בפרויקט מחיר מטרה באלקנה?

חולמים לרכוש דירה בזול? מחפשים לרכוש דירה באלקנה? לפני שאתם רוכשים דירה יד שניה מוזנחת, או אפילו דירה חדשה מקבלן, חכו עם זה. אוטוטו מתחילים המכרזים על פרויקטים חדשים ויוקרתיים של מחיר מטרה בזיל הזול. 

מתי צריך להגיש את האישור העקרוני? 

השלב הראשוני של המשכנתא הינו האישור העקרוני – אישור בנקאי שאומר כי בעיקרון אתם יכולים לקבל אצלו אישור סופי ללקיחת משכנתא. רוכשי דירות רבים, כלל לא בודקים האם יש להם סיכוי לקבל אישור עקרוני, וזאת בשל העובדה ששניהם עובדים, וההתנהלות הכלכלית שלהם מצוינת, והם לא רואים סיבה שיקבלו סירוב משכנתא מהבנק. 

 

כאשר מדברים על מחיר מטרה, הכל שונה. בכדי להיכנס להגרלה של מחיר מטרה, תצטרכו להביא אתכם אישור עקרוני זמין, גם אם תכנסו לדירה רק בעוד תקופה של מספר שנים ארוכות. 

 

ישנן שתי הגרלות. הגרלה ראשונה מהווה סינון ראשוני, מי יזכה לרכוש דירות בפרויקט. והגרלה שניה, היא מדויקת עבור כל דירה והרוכשים שלה. אם אין לכם אישור עקרוני זמין, אתם עלולים לפספס את ההגרלה השניה. לכן, גם אם אתם רק בשלב של הגשת הבקשה, חשוב מאוד קודם כל להוציא אישור עקרוני, ומקסימום אחר כך, תוכלו לשפר את האישור הזה יחד עם יועץ משכנתאות. 

כמה הון עצמי צריך להביא מהבית בכדי לרכוש דירה במחיר מטרה אלקנה? 

זו שאלה מאוד כוללנית, וקשה לענות עליה בתשובות מספריות. אבל בואו נדבר בכללי. 

 

בפרויקטים של מחיר מטרה מקבלים את כל הדברים הטובים. גם מקבלים הנחה על הדירה אותה אתם רוכשים בפרויקט, וגם מקבלים אחוזי מימון מאוד גבוהים. למי שלא מספיק מבין, אחוזי מימון + הון עצמי = מחיר הדירה שלכם. כלומר הבנק מביא לכם הלוואת משכנתא ואת כל היתרה אתם צריכים להביא מחסכונות או מכל מקור כלכלי שיש לכם. 

 

בפרויקטים של מחיר מטרה ההון העצמי מחושב בצורה מאוד מעניינת. למרות שאתם משלמים על הדירה מחיר מוזל, גובה המשכנתא לא נקבע בהשוואה לגובה מחיר הדירה עליו חתמתם בחוזה הרכישה, אלא, בהתאם לשווי של הדירה אותה רכשתם במחיר השוק החופשי, על פי הערכת שמאי מוסמך. מה שאומר, שכמעט לא נותר לכם להשלים עד להון העצמי. 

 

לכאורה, היה יכול להיווצר מצב, בו הלווה יכל לרכוש דירה בלי להביא אפילו לא שקל אחד להון עצמי. אבל, יש גבול לכל תעלול, ובנק ישראל קבע כי גם אם שווי הדירה בשוק החופשי גבוה הרבה יותר ממחיר הדירה שלכם בפועל, לא ניתן לעבור את התשעים אחוזי מימון ממחיר הדירה שלכם. 

 

איך נרשמים למחיר מטרה? איך מסתדרים עם המשכנתא ועם כל הגופים איתם יש צורך להיות מתוקשרים בתקופה זו? בדיוק בשביל זה המומחים של חברת המפתח נמצאים כאן. אנו כאן בשביל ללוות אתכם ולתת לכם יד בכל התהליך של רכישת הדירה, והוצאת המשכנתא האטרקטיבית ביותר עבורכם.