איך לוקחים משכנתא לדירה בפרויקט מחיר מטרה בעמנואל?

חולמים לרכוש דירה חדשה? לא רואים את עצמכם מתמודדים מול עלויות של דירה מקבלן? אם אתם מעוניינים לרכוש דירה בעמנואל, חשוב שתדעו כי פרויקט של מחיר מטרה עתיד לצאת אל הפועל בעיר. הזוכים במכרזים של מחיר מטרה, מקבלים את כל הדברים הטובים – גם רוכשים דירה במחיר מופחת, גם קונים דירה חדשה מקבלן, וגם מקבלים אחוזי מימון גבוהים מהבנק. איך זה עובד? התשובות על השאלות שלכם נמצאות כאן בפוסט הבא. 

מה גובה ההנחה שמקבלים על דירה במחיר מטרה? 

בעיקרון ההנחה היא עד עשרים וחמישה אחוזים משווי הדירה במחיר השוק החופשי ועד תקרה של שלוש מאות אלף שקלים. למה בעיקרון? בואו נתחיל מהתחלה בכדי להבין את העניין. המדינה ראתה, שכדי להוזיל את הפרויקטים של מחיר מטרה, היא צריכה לתמחר את הדירות עוד לפני שהן מגיעות לשלב הביצוע. ולכן, היא דורשת מהקבלנים עוד לפני שהם נכנסים למכרז, להציע את מחירי הדירות של הדירות שעומדות להיות משווקות דרך תוכנית מחיר מטרה. 

 

שורה תחתונה, מהיום שהקבלנים נתנו את ההנחה על הדירות וקבעו את המחיר, הוא לא עומד להשתנות. לעומת זאת מחירי הדיור לא מפסיקים לעלות. מה שאומר שבסופו של דבר גובה ההנחה הולך וגודל ובסוף יכול להגיע גם למאות אלפי שקלים. 

איזו הטבה מקבלים במשכנתא של מחיר מטרה? 

זכאי מחיר מטרה מקבלים אחוזי מימון גבוהים מאוד בהלוואת הדיור שלהם. כולם יודעים שאי אפשר לקבל אחוזי מימון גבוהים יותר משבעים וחמישה אחוזים. אבל כאשר אנחנו מדברים על פרויקטים של מחיר מטרה, אותם שבעים וחמישה אחוזים מחושבים על פי מחיר הדירה בשוק החופשי. מה שאומר שבסופו של דבר המשכנתא מכסה לכם כמעט את כל סכום הדירה אותה אתם רוכשים, וההון העצמי שתצטרכו לגייס לצורך רכישת הדירה דרך תוכנית מחיר מטרה, הינו נמוך באופן משמעותי. למה? גם בגלל שמחיר הדירה הינו זול, וגם בגלל שאחוזי המימון גבוהים מאוד (עד תשעים אחוזים ממחיר הדירה). 

למה עוד אתם זכאים? 

מאחר ועמנואל הנה אחת מערי הפריפריה הישראליות, ישנו מענק המכונה מענק פריפריה. המענק מכיל ארבעים אלף שקלים. כלומר, אם אתם זכאים לקבל את המענק, לא רק שההון העצמי שלכם נמוך כתוצאה משתי הסיבות אותן מנינו לעיל, גם תקבלו מענק שיעזור לכם להתגבר על קושי הרכישה הראשוני. אבל, קחו את זה בעירבון מוגבל, כי פעמים רבות התקציב נגמר ולא תמיד הזכאים לקבל את מענק הפריפריה, אכן מקבלים אותו. 

מתי יש צורך להגיש את האישור העקרוני? 

אם ברכישת דירה רגילה אתם יכולים באופן עקרוני להשיג אישור עקרוני, גם אחרי חתימת החוזה, כאן אין אפשרות כזו. בהגרלה הראשונית על דיור במחיר מטרה, כל זכאי יכול להיכנס. אבל להגרלה הסופית, בה מוחלט איזו דירה תהיה שלכם, תהיו חייבים להגיש אישור עקרוני בכדי להיכנס להגרלה. 

 

הקליקו כאן כדי שהמומחים של חברת המפתח ילוו אתכם ויתנו לכם יד בכל התהליך של רכישת הדירה במחיר מטרה עמנואל.