איך לוקחים משכנתא לדירה בפרויקט מחיר מטרה בקדימה צורן?

חולמים לרכוש דירה חדשה מקבלן באזור פסטורלי? רכישת דירה בישוב קדימה צורן, היא העסקה המשלמת אותה חיפשתם לעשות כבר זמן רב. לאחרונה פיתחה הממשלה מאוד את הנושא של דיור במחיר מופחת. מה שעד היום התבטא בפרויקטים של מחיר למשתכן, היום מתבטא דרך מחיר מטרה. מחיר מטרה הינו אחד הדברים שעומדים לשנות את פני הדברים בשוק הנדל"ן הישראלי. אומנם הזוכים שרכשו דירות בפרויקטים של מחיר למשתכן, קיבלו הנחה הרבה יותר גדולה ומשמעותית, מההנחה שמקבלים הרוכשים דרך פרויקט מחיר מטרה. אבל זה לא עוזר אם אין זוגות רבים שזכו במרכזים. בפרויקטים של מחיר מטרה עומדים לזכות עשרות אלפי זוגות צעירים, מה שמקטין את הצריכה בשוק הישראלי באופן משמעותי. 

איך לוקחים משכנתא עבור דיהר במחיר מטרה? 

  • מחיר דירה – נתון אחד אותו אתם צריכים לקחת בחשבון כאשר אתם חושבים על הכיוון של כניסה לאחד המכרזים בקדימה צורן, הוא שמחיר דירה בפרויקטים של מחיר מטרה, הינו הרבה יותר זול מהמחיר בשוק החופשי. מה שאומר שתוכלו לרכוש דירה גדולה יותר מכפי שדמיינתם. ההנחה על הדירה היא עד שלוש מאות אלף שקלים כאשר היא על הנייר, וההנחה הולכת וגודלת (כביכול) ככל שבניית הפרויקט מתקדמת.

  • הון עצמי נמוך – כאשר רוכשים דירה בפרויקט של מחיר מטרה, ההון עצמי נמוך, לא רק בגלל שמחיר הדירה הינו נמוך, אלא בגלל שהמשכנתא אותה אתם יכולים לקחת על הדירה היא הרבה יותר גבוהה לעומת משכנתא רגילה. בעיקרון כל זוג צעיר מתחנך על כך, שלא כדאי לקחת הלוואות. אבל לא כך הוא הדבר כאשר מדברים על הלוואות לדיור. בימינו, ככל שאתם מצליחים להוציא אחוזי מימון עבור נכס מהבנק, כך אתם רציניים יותר, ומצליחים יותר בתחום הנדל"ן (אל תספרו על זה לסבא שלכם, שלא יקבל דום לב…). במחיר מטרה, המדינה החליטה כי היא מוכנה לאפשר ללווים למנף את המשכנתאות שלהם עד תשעים אחוזים משווי הנכס. איך זה קורה? מחשבים את אחוזי המימון לא על פי ערך הדירה עליו אתם חתומים בחוזה מול המדינה, אלא שווי הדירה לפני ההנחה של מחיר מטרה – בשוק החופשי.

עם שני הנתונים הללו, יש לכם סיכוי טוב מאוד להצליח לרכוש דירה, גם אם אין לכם הרבה הון עצמי. אין לנו דרך לדעת מי אתם, ומה ההתמודדות שלכם בחיים, אבל מה שבטוח שרוב רובם של הזוגות הצעירים מתמודדים עם קושי בגיוס הון ראשוני, עם ההחזר החודשי, גבוה ככל שיהיה הם ידעו איך להתמודד. 

לא יודעים איך לגשת להגרלה של מחיר מטרה בקדימה צורן?