תוכנית מחיר מטרה זו תוכנית חדשה ולכן יש לכל אחד מאיתנו המון שאלות על התוכנית הזו. בכתבה הבאה נשאל את השאלות שודאי עלו לכם ויחד נבין הכל. 

האם יש אפשרות להשכיר את הדירה אחרי שרכשתי אותה?

השאלה הזו נשאלת במקומה. מאחר ובתוכנית מחיר למשתכן, לא ניתנה אפשרות להשכיר את הדירה, אלא הרוכשים היו חייבים להתגורר בעצמם בדירה שלהם. אבל משרד השיכון ראה בקושי שהיה בתוכנית הקודמת ולכן בתוכנית מחיר מטרה, הותר להשכיר את הדירות שרכשו הזוכים. 

זכיתי במחיר מטרה, אני יכול לרכוש דירה במחיר מטרה כדי למכור אותה אחר כך במחיר השוק ולהרוויח את ההפרש? 

נסביר מעט את השאלה. כאשר רוכשים דירה במחיר מטרה, זה עשוי להיות פוטנציאל להרבה כסף. הרי מי שרוכש דירה דרך פרויקט מחיר מטרה רוכש אותה רוכש אותה בהנחה משמעותית. אילו מטרות ניתן להשיג עם זה? אתם יכולים למכור את הדירה בה זכיתם, ולקנות דירה אחרת באזור בו אתם מעוניינים יותר. 

התשובה היא שניתן למכור את הדירה, אבל רק לאחר חמש שנים ממועד קבלת טופס 4 על הדירה שלכם. או לחילופין, 7 שנים מהיום בו זכיתם בפרויקט. כדי לרכוש דירה במחיר מטרה על סמך זה שרק בעוד מספר רב כל כך של שנים תמכרו אותה, אתם צריכים להיות בעלי יכולת גבוהה מאוד. אם אתם זכאים להיכנס להגרלה ועדין אין לכם דירה משלכם, כדאי לכם להתייעץ עם מומחים שיעזרו לכם להבין את התמונה הפיננסית שלכם. 

מי לא זכאי לרכוש דירה בפרויקט מחיר מטרה? 

  • כל מי שיש לו כבר דירה על שמו אינו זכאי להיכנס להגרלות של מחיר מטרה. 
  • רווקים מתחת לגיל 35
  • זוגות שעדיין לא נשואים. גם אם כבר רשמו את עצמם לנישואים. 

מי זכאי להיכנס להגרלות של מחיר מטרה?

כל זוג שאין לו דירה. וכן מי שהיתה לו דירה עד לפני עשר שנים. בנוסף לכך רווקים מעל גיל 35 שאין להם דירה גם כן זכאים לרכוש דירה דרך תוכנית מחיר מטרה. עד כאן למחוסרי דיור. 

משפרי דיור – כל מי שיש לו דירה על שמו והוא מעוניין למכור אותה ולרכוש דירה חדשה מוגדר כמשפר דיור. גם משפרי דיור זכאים להיכנס להגרלות של מחיר מטרה. 

עוד לא מכרתי את הדירה שלי, האם אני נקרא משפר דיור? 

בשביל שההגדרה שלכם תהיה משפר דיור, אתם לא צריכים דווקא למכור בפועל את הדירה אלא אתם צריכים להתחייב שאתם תמכרו את הדירה שלכם תוך תקופה של 12 חודשים. זה חשוב לכם לדעת את זה גם לגבי המשכנתא שלכם. כי המשכנתא שלכם תהיה בתנאים טובים יותר אם אתם משפרי דיור. 

דרגה אחת אחרי משפרי דיור זה כבר דירה להשקעה, וכדי לרכוש דירה להשקעה, יש צורך להביא מהבית 50% משווי הנכס. זה המון כסף. ואילו משפרי דיור רשאים להביא מהבית 30% הון עצמי ולקבל 70% מימון בנקאי. 

רוצים להבין טוב יותר לקראת מה אתם הולכים? 

המומחים של חברת המפתח יעזרו לכם להתקדם לקראת רכישת הדירה שלכם בצורה המושלמת. כי לרכוש דירה זה עסק רציני. כל כך התרגלנו היום שבלחיצת כפתור אפשר להשיג כל דבר שהוא, עד שהתבלבלנו עם תחום המשכנתאות. תחום זה הוא "קצת" יותר רציני, ורואי שתקדישו לו מחשבה מעבר לכל תחום אחר. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם. המומחים שלנו ממתינים לכם.