למה חשוב לשים לב כאשר בוחרים יועץ משכנתאות?

יש הרבה פרמטרים ושלבים ברכישת דירה. אחד הדברים המשמעותיים ביותר זה המשכנתא. המשכנתא עשויה להשפיע על כל העתיד שלכם בפרט אם אתם קונים בתוכנית מחיר מטרה. משכנתא צריכה להתאים לצרכים שלכם ולתוכניות העתידיות שלכם. אתם לא יכולים לשחק איתה בפרט שפרמטר המחיר גם מאוד משחק. 

בדיוק בשביל זה קיים יועץ משכנתאות. התפקיד של היועץ הוא דבר ראשון לדאוג לכם למשכנתא זולה וטובה ביותר. ההבדל בין משכנתא זהה שנלקחה עם יועץ משכנתאות ולכזו שנלקחה ללא יועץ עשוי להגיע לעשרות ומאות אלפי שקלים. אבל זה לא רק זה המשכנתא תהיה בדרך כלל הרבה פחות מוצלחת והרבה פחות מתאימה לצרכים של הלקוח. 

במחיר מטרה חשוב יותר מכל רכישת דירה אחרת שהמשכנתא תתאים לצרכים של הלקוח, השכירות יחד עם התשלומים בהתחלה, ההנחה, הון עצמי נמוך יותר. כל הנתונים הללו משפיעים על המשכנתא ומצריכים התאמה מדויקת. 

בשביל זה נביא לפניכם כמה הדגשים כאשר אתם בוחרים את יועץ המשכנתאות שלכם.

כלל ראשון – העדיפו בעל ניסיון

יועץ משכנתאות בעל ניסיון תמיד יעשה את הכל חלק יותר. אם הוא התנסה הוא מבין יותר, משופשף יותר ממילא הוא ידע איך להתנהל מול הבנק, איך להרכיב משכנתא שתתאים לצרכים שלם ואין מה לומר הוא ידע להימנע מטעויות.

כלל שני – בחרו יועץ שמבין אתכם

יועץ משכנתאות צריך להבין את הלקוח שלו. אם אתם מרגישים כימיה, הבנה וחשיבה באותו ראש, סימן שמצאתם את מי שחיפשתם, אם לא תמשיכו לחפש יועץ שיתאים לכם יותר. 

כלל שלישי – בחרו יועץ שנותן כמה שיותר שירותים

לא כל יועצי המשכנתאות כוללים במחיר שלהם גם משא ומתן עם הבנק, גם פתיחת תיק, גם הרכבת תמהיל וליווי לאורך כל המשכנתא. בררו על השירותים שיועץ המשכנתא נותן לפני שאתם פונים אליו והעדיפו את היועץ שנותן כמה שיותר שירותים. 

כלל רביעי – בחרו ביועץ עם המלצות

לפני שאתם פונים ליועץ משכנתא דברו על לקוחות שלו בעבר. רק אם הם מרוצים תפנו אליו גם. לא כדאי לפנות ליועץ משכנתא ששמעתם עליו המלצות מכאלו שאתם סומכים עליהם אחרת אתם עלולים להתאכזב קשות.

כלל חמישי – תלכו אל המומחה בתחום

חשוב מאוד שיועץ המשכנתאות יתאים באופן ספציפי למה שאתם צריכים. לא דומה משכנתא שניה למשכנתא ראשונה. ולא משכנתא עבור רכישת יד שניה לרכישת דירה מקבלן. וברור שאחד שעבר סירוב משכנתא צריך שירותים אחרים לגמרי.

יש כל מיני תנאים במשכנתא וכל מיני תחומים ולכל תחום יש את המומחים שלו. חשוב שתקפידו ללכת ליועץ משכנתאות שמתמחה בהשגת משכנתא לתחום בו אתם זקוקים.  במקרה שלכם  אתם צריכים לפנות ליועץ משכנתאת שמבין במשכנתא רכישת דירה דרך תוכנית ממשלתית. 


אז טוב שיש למי לפנות הקליקו כאן לפגישה עם המומחים שלנו.