איך לוקחים משכנתא לדירה בפרויקט מחיר מטרה בלוד?

חולמים לרכוש דירה באזור המרכז? לוד היא המקום המושלם עבורכם. לוד, הינה עיר מרכזית, ולא יקרה הנמצאת באזור אסטרטגי במיוחד. אבל, רגע אחד לפני שאתם חותמים חוזה על דירה בלוד, תבדקו אם אתם זכאים לרכוש דירה דרך תוכנית מחיר מטרה. 

 

מתלבטים אם להיכנס להגרלה של תוכנית מחיר מטרה? אז בואו נפתור לכם את ההתלבטות. אחרי שתשמעו איך נראית המשכנתא של רוכשי דירות בפרויקט של מחיר מטרה, כבר לא ישארו לכם הרבה ספקות. לרכוש דירה במחיר מטרה, זה הלהיט הנדל"ני העכשווי שלא שווה לפספס. 

איך מגיעה המדינה לקראת המשכנתאות של זכאי מחיר מטרה? 

כאשר שר השיכון אלקין הציע את תוכנית מחיר מטרה, המטרה שלו היתה לעזור לכמה שיותר זוגות צעירים להגיע לנכסים משלהם. תוכנית מחיר למשתכן היתה אולי יותר משתלמת. אבל כמות הזוכים מתוך הנכנסים להגרלות, היתה מועטת. לעומת זאת במחיר מטרה, יש סיכוי להרבה יותר זוגות לזכות בדירה במחיר מוזל. 

 

עוד לפני שאנחנו מדברים על ההנחה חשוב שתדעו מה קורה לגבי המשכנתא של רוכשי דירות במחיר מטרה. המשכנתא ניתנת בשבעים אחוז מימון, על פי הערכת שמאי מקרקעין על מחיר הדירה לפני הנחה. זאת אומרת שאתם משלמים על הדירה מחיר מצחיק – בהתאם לתוכנית מחיר מטרה, אבל מקבלים אחוז מימון הרבה יותר גבוה. כי שבעים וחמש אחוז ממחירה המקורי של הדירה, שווה הרבה יותר משבעים וחמישה אחוזים במחיר הדירה לאחר הנחה. 

 

מהי ההנחה הניתנת לרוכשי דירות במחיר מטרה? 

ההנחה על הדירות במחיר מטרה היא בין עשרים לעשרים וחמישה אחוזים ממחיר הדירה בשוק החופשי. אבל זה רק ההתחלה. התנאי שהמדינה התנתה עם הקבלנים של מחיר מטרה, הוא, שאת מחיר הדירות הנמכרות דרך תוכנית מחיר מטרה, הם קובעים עוד לפני שהם זוכים במכרז. ואז גם אם ההנחה שלכם היא "רק" עשרים אחוזים, בסופו של דבר היא יוצאת הרבה יותר גבוהה בגלל שערך הדירות בשוק החופשי עולה ועולה, אך מחיר הדירה שלכם נשאר קבוע כמו שהיה עוד הרבה לפני שאתם זכיתם בדירה. 

 

מה לגבי האישור העקרוני? 

את האישור העקרוני צריך להגיש למדינה בין שתי ההגרלות. שתי הגרלות? כן. כאשר המדינה עורכת את ההגרלות של מחיר מטרה, היא עורכת הגרלה ראשונה כדי לראות מי מתעתד לרכוש דירה בפרויקט. והגרלה שניה היא עורכת כדי למטוח קוים בין רשימת היחידות דיור, לבין רשימת הזוכים. 

 

בכדי שתוכלו להיכנס להגרלה השניה, תצטרכו להגיש למדינה אישור עקרוני. המדינה לא מתכוונת להכניס להגרלה אנשים שאין להם אפשרות לקחת משכנתא. 

אל תחכו עם האישור העקרוני עד ליום האחרון!!

אומנם אישור עקרוני זה סיפור של כמה ימים. אבל עדיין, עיכובים לא צפויים תמיד יכולים לצוץ. לכן חשוב מאוד להוציא אישור עקרוני בהקדם, גם אם עדיין לא נרשמתם למכרזים של מחיר מטרה. 

 

הקליקו כאן כדי שהמומחים של חברת המפתח יתנו לכם יד בכל תהליך הרישום למכרז ולהוצאת המשכנתא.