איך לוקחים משכנתא לדירה במחיר מטרה בטבריה?

כל מי שמתכונן לרכוש דירה, חולם שיקרה לו נס, ופתאום הוא ימצא איזו דירת מציאה מכונס נכסים, או משהו בסגנון. מדינת ישראל מכירה בצורך האזרחי ובמצוקת הדיור, ויצאה בפרויקט של מחיר מטרה. בפרויקטים אלו יוכלו זוגות צעירים רבים לזכות בדירות במחירים מוזלים באופן משמעותי. חולמים לרכוש דירה בטבריה? לפני שאתם חותמים על חוזה רוצו להיכנס  מהר להגרלות של מחיר מטרה. אבל, רגע אחד לפני שאתם עושים דבר בלי להבין, חשוב שתדעו איך נראית המשכנתא של זכאי מחיר מטרה, ומה הם מרוויחים חוץ מהמחיר הזול של הדירה. 

מה גובה אחוז המימון אותו מאשר הבנק לרוכשי דירות מחיר מטרה? 

ידוע ומפורסם כי בנק ישראל הינו אחד הבנקים הקחושים ביותר בעולם בנוגע לאחוזי מימון במשכנתאות לדיור. בעיקרון כאשר זוג צעיר הרוכש דירה פעם ראשונה, אחוז המימון הגבוה ביותר אותו יוכל להשיג בארץ, הינו שבעים וחמישה אחוזים מערך הבית. כלומר, על הזוג לגייס הון עצמי רבע משווי הבית כדי שהבנק יאשר לו את המשכנתא. 

 

מה שונה במחיר מטרה? בגלל שהדירות במחיר מטרה, נמכרות בהנחה משמעותית ממחיר השוק החופשי, מדינת ישראל יחד עם בנק ישראל עשו תרגיל לטובת רוכשי הדירות בפרויקטים של מחיר מטרה. אחוזי המימון אותם יקבלו מהבנקים יהיו עד תקרה של שבעים וחמישה אחוזים – בדיוק כמו בכל שאר המשכנתאות בארץ הניתנות לזוגות צעירים. אבל, וכאן מגיע האבל הגדול, את גובה אחוז המימון יחשבו על פי מחיר הדירה בשוק החופשי, ולא לפי גובה המשכנתא האמיתי, אותו צריך הזוג לצורך רכישת הדירה. 

 

מה זה אומר? 

זה אומר שזוג שרוכש דירה דרך פרויקט מחיר מטרה, יוכל להשיג לעצמו עד תשעים אחוזי מימון בנקאים. מה שאומר, שההון העצמי הינו נמוך באופן משמעותי, לעומת אחוזי המימון במשכנתאות רגילות. ומה זה אומר? שזוגות רבים שלא חלמו שיום אחד יצליחו להגיע לדירה משלהם, יצליחו לעשות זאת ביתר קלות, ובלי הרבה מגבלות מקדימות למשכנתא. 

האם אין סיכון בלקיחת משכנתא במינוף גבוה כל כך? 

הרי כאשר בנק ישראל חסם את האפשרות של לקיחת משכנתא למעלה משבעים וחמישה אחוזים בנקאיים, הוא לא עשה את זה סתם. הוא עשה את זה, כדי שתהיה פרופורציה בין היכולות הכלכליות של הלווים, לבין הבתים אותם הם רוכשים. 

 

נכון, הכל טוב ויפה. אבל בפועל, בגלל שמחיר הדירה הינו נמוך ממחיר השוק החופשי, המשכנתא היא לא באמת כל כך גבוהה (זה תלוי בגודל וברמת הדירה אותה רכשתם דרך פרויקט מחיר מטרה. כי גם במחיר מטרה יש מגוון רחב של מחירים ורמות). 

 

תכל'ס, המשכנתא שלכם לא גבוהה, אלא ההון העצמי שלכם נמוך לעומתה. 

איך מתכוננים לקראת רכישת דירה במחיר מטרה? 

מוציאים אישור עקרוני. 

 

הזכיה אינה מתרחישת ביום אחד. אלא אחרי הזכיה הראשונית מדינת ישראל עורכת הגרלה נוספת בין כל הזכאים, כדי לחלק את הדירות בין הזוכים. אבל, אם אין לכם אישור עקרוני מהבנק לא תוכלו להשתתף בשלב המרגש הזה. 

 

הקליקו כאן כדי שהמומחים של חברת המפתח יוציאו לכם אישור עקרוני וילוו אתכם בכל התהליך עד לקבלת התוצאות הטובות.