איך לוקחים משכנתא לדירה בפרויקט של מחיר מטרה באריאל?

אריאל הינו אחד מישובי ההתנחלות באזור יהודה ושומרון. עד לפני כמה שנים, המדינה בקושי הסכימה לתת משכנתאות לרוכשי הדירות באזורים אלו, בגלל הסיכון בו חיו התושבים. כיום, לא רק שהמדינה מחייבת את בנק ישראל לאפשר ללווים מאריאל לקחת משכנתאות, היא גם מתעתדת להוציא לפועל, פרויקט של מחיר מטרה באריאל. איך לוקחים משכנתא למחיר מטרה? מה המיוחד במשכנתא הנלקחת עבור דירה הנרכשת דרך פרויקט מחיר מטרה? המשיכו איתנו כדי להבין טוב יותר את התשובות. 

איך נראית המשכנתא על דירה במחיר מטרה באריאל? 

  • מחיר הדירה הסופי – כאשר זוג צעיר מחליט כי הוא מעוניין לרכוש דירה חדשה מקבלן, הוא לוקח בחשבון כי קבלנים לוקחים הון על הדירות אותן הם מוכרים. דירות חדשות ומושקעות, למה שלא ידרשו עליהן הון? החדש במחיר מטרה, הוא שהדירות הן חדשות, ולא ישנות ומוזנחות, מה שאומר שאתם יכולים להיכנס לדירה בלי שיפוץ הנכס, והמחיר שלהן, פשוט מצחיק. המדינה דרשה מהקבלנים לתת מחיר על הדירות המשווקות לציבור הזכאים, עוד לפני שהם ניגשים לבניה, בכדי להשאיר את המחיר הזה נמוך. כי כידוע, כל דירה שלא נחתם המחיר שלה, מחר יהיה גבוה בעוד כמה אלפי שקלים.

  • אחוזי מימון גבוהים – הסוד בהצלחה בתחום הדיור, הוא הוצאת המשכנתא הגבוהה ביותר ביחס למחיר הנכס. בעבר מי שהיה לוקח משכנתא, היה נחשב למשוגע. היום, מי שלא לוקח משכנתא הוא הלא נורמלי. כי אם יש לכם סכום כסף ביד, למה לא למנף אותו ולרכוש על ידו מספר דירות… אלו החיים. בנק ישראל אינו מאפשר ללווים לקחת משכנתא ששווה יותר משבעים אחוזים מערך הנכס, ובמקרים של זוגות צעירים בדירה ראשונה, שבעים וחמישה אחוזים, זה המקסימום, אבל לא יותר מזה. לעומת זאת במחיר מטרה הכללים שונים. המדינה הקימה את הפרויקטי הללו בכדי לעזור לעוד זוגות להגיע לנכס משל עצמם, למרות שלא היה להם סיכוי לעשות זאת, בלי הפרויקט של מחיר מטרה. אחד הדברים אותם המדינה מעניקה לזוגות הצעירים, זו האפשרות של לקיחת משכנתא במינוף של תעשים אחוזים משווי הנכס – שזה המון!! 

מי נותן את ההנחה על הדירות בפועל? 

אומנם המדינה היא זו שאחראית בפועל על הפרויקטים, מוציאה את המכרזים אל הפועל, מקבלת את הבקשות וכו'. אבל מי שנותן את ההנחה על הדירות בפועל, אלו הם הקבלנים. איך זה עובד? כאשר המדינה מעמידה מכרז המיועד לבניה של מחיר מטרה, הקבלן יודע שאם הוא לוקח על עצמו את הפרויקט, חלק מהדירות ימכרו על ידי המדינה במחיר מוזל, אותו הוא מחליט לפני שהוא נכנס למכרז על הקרקע. ואת שאר הדירות בפרויקט הוא יכול למכור במחיר שמתחשק לו, ולכסות את ה'הפסד' מהדירות האחרות על ידי לקיחת מחירים מופרזים על הדירות האחרות. 

 

הקליקו כאן כדי שהמומחים של חברת המפתח ילוו אתכם בכל התהליך של ההגרלה עד לזכיה הנחשפת בעזרת ד', וכן בתהליך הוצאת המשכנתא.