איך לוקחים משכנתא לדירה בפרויקט מחיר מטרה בבאר שבע?

חולמים לרכוש דירה בבאר שבע? באר שבע היא מגוונת מאוד. מצד אחד היא נמצאת בקצה העולם שמאלה, אבל מצד שני היא עיר מרכז אדירה בגודלה. מחירי הדירות הממוצע בבאר שבע, אינם גבוהים כל כך ביחס לממוצע הישראלי. אבל אי אפשר לומר על מחירי הדירות בעיר כי הדירות נמכרות בזול, ממש לא. אם אתם מעוניינים לרכוש דירה בבאר שבע, ולא רוצים להתפשר על כלום – חדשנות, גודל, אזור וכו', תוכלו להיכנס להגרלות של מחיר מטרה בעיר ולזכות בדירה חדשה מקבלן במחיר מופחת בצורה משמעותית. 

האם תנאי המשכנתא טובים יותר בדירות הנמכרות דרך פרויקטים של מחיר מטרה? 

עצם רכישת הדירה בפרויקט של מחיר מטרה, גורמת למשכנתא שלכם להיות משכנתא אטרקטיבית במיוחד. איך זה יכול להיות? 

  • דבר ראשון, אחוזי המימון – הקושי העיקרי של זוגות צעירים להגיע לדירות משלהם, אינו נעוץ בהחזר החודשי אליו הם צריכים להתחייב, אלא בהון העצמי הראשוני, אותו אין להם מהיכן להשיג. ברגע שזכיתם לרכוש דירה בפרויקט של מחיר מטרה אחוזי המימון שלכם מחושבים על ידי הבנק בצורה שונה לעומת אחוזי המימון במשכנתאות לדירות רגילות.

    אם בדירה רגילה לוקחים את מחיר הדירה, וגוזרים ממנו את שבעים וחמישה אחוזי המימון אותם אתם זכאים לקבל מהבנק כהלוואה לדיור, במחיר מטרה זה עובד אחרת. לא לוקחים את מחיר הדירה אותו אתם נדרשים לשלם, אלא את מחיר הדירה בשוק החופשי. מה שאומר, שהמשכנתא אותה אתם זכאים לקבל מהבנק מכסה לכם הרבה יותר משבעים וחמישה אחוזים מהדירה, ולכם לא נשאר אלא להביא את מעט ההון העצמי אותו הותיר לכם הבנק לגייס.

  • דבר שני מחיר דירה נמוך – ברגע שמחיר הדירה שלכם נמוך, ההחזר החודשי שלכם, שפוי. הבעיה העיקרית מתחילה, כאשר זוגות צעירים מתפרעים ברכישת הדירה הראשונה שלהם, ונדרשים לשלם סכומים הזוים בפרמיה החודשית שלהם. רוכשי דירות בפרויקטים של מחיר מטרה, בדרך כלל מצליחים גם לחסוך כסף בצד, למרות המשכנתא אותה הם מחזירים מדי חודש.

מי מסבסד את הדירות בפרויקטים של מחיר מטרה? 

הקבלנים. המדינה מעמידה למכרז את המגרש המיועד לבנית מחיר מטרה. הקבלנים שמעוניינים לקחת על עצמם את בניית הפרויקט, נדרשים להציע את מחירי הדירות הנמוכות ביותר בכדי לזכות בפרויקט. מאיפה הם מרוויחים? לא כל הדירות הנבנות בפרויקטים אלו משווקות דרך תוכנית מחיר מטרה. חמישים אחוזים מהן, נמכרות דרך תוכנית מחיר מטרה על ידי המדינה. וחמישים אחוזים נוספים נמכרות על ידי הקבלנים במחירים שהם מחליטים. כך הפרויקט ריווחי עבורם. 

 

כל מה שהמדינה עושה בכדי לעזור לרכושים, זה להשקיע את המאמצים בכדי שהפרויקט יצא אל הפועל, וכן תנאי המשכנתא אותה היא דורשת מהבנקים לתת לרוכשי דירות בפרויקטים של מחיר מטרה. 

 

חולמים לרכוש דירה בפרויקט של מחיר מטרה? לא יודעים מאיפה להתחיל ועם מי לדבר? בדיוק בשביל זה המומחים של חברת המפתח כאן. אנו מתמחים בליווי זוגות צעירים בדרך להגשמת חלומם תוך כדי ניצול כל התנאים הטובים שהבנקים מציעים.

 

הקליקו כאן כדי להכיר אותנו.