איך לוקחים משכנתא למחיר מטרה בירושלים?

בימים אלו יוצאים לדרך פרויקטים של מחיר מטרה בפסגת זאב בירושלים. כדי לרכוש את דירה וגם במחיר מטרה צריך להוציא אישור עקרוני למשכנתא. אחרת לא תוכלו להשתתף בהגרלה השניה שבה מחלקים את הדירות לזוכים. בשביל להוציא אישור עקרוני אתם צריכים להיכנס לכל העניין של המשכנתא. מה מיוחד במשכנתא למחיר מטרה, אילו הטבות תקבלו ומה אתם צריכים כדי להוציא אישור עקרוני. 

ירושלים

הון עצמי בשווי של 10% ממחיר דירה

בשביל לקבל אישור עקרוני למשכנתא אתם צריכים שיהיה לכם הון עצמי. רק שכאן זה קצת שונה ממה שקורה בכל משכנתא רגילה. בכל המשכנתאות ניתן לקבל אחוז מימון של עד 75% לדירה ראשונה, 70% למשפרי דיור ו 50% למשקיעים.  במשכנתא למחיר מטרה הכללים נשארים אותם כללים רק שאחוזי המימון נקבעים לפי שווי דירה ולא לפי המחיר שלה. מכיוון שהדירה נמכרת בהנחה זה יוצא שניתן לקבל מימון גבוה מאוד לדירה אפילו של יותר מ 100%. למעשה צריך שסכום ההון העצמי יהווה לפחות 10% ממחיר דירה וכן ההון העצמי לא יהיה פחות מ 100,000 ש"ח. 

 

כדי להבין את כל התהליך הזה נביא דוגמא:

 

נניח שאתם רוכשים דירה דרך תוכנית מחיר מטרה ב 1.2 מיליון ש"ח. המחיר המקורי של דירה בשוק הוא 1.5 מיליון ש"ח. קיבלתם את דירה ב 20% הנחה בסכום של 300,000 ש"ח. את המימון מחשבים לכם לפי השווי של דירה כלומר 75% מימון על סכום של 1.5 מיליון ש"ח. התוצאה היא 1,125,000 ש"ח שתקבלו כהלוואה מהבנק. ההון העצמי שאתם צריכים להשלים הוא 75,000 ש"ח בלבד. אך למעשה תצטרכו לגייס לפחות 120,000 שיהוו 10% ממחיר דירה שהוא 1.2 מיליון ש"ח. 

 

בשורה התחתונה כדי לרכוש את דירה תצטרכו להביא 120,000 ש"ח כהון עצמי ולקחת עוד 1,080,000 ש"ח משכנתא. 

למה עוד צריך לשים לב כאשר מוציאים אישור עקרוני?

את המשכנתא לא רק לווים את המשכנתא צריך גם להחזיר. נכון שעם ההון העצמי אפשר להסתדר יחסית בקלות כאשר רוכשים דירה במחיר מטרה, אך המשכנתא נשארת אותה משכנתא. במקרה שלנו אתם צריכים לוודא שאתם מסוגלים להחזיר מידי חודש את הסכום הדרוש להחזר של משכנתא בהיקף כזה. 

 

אם אתם חושבים שאתם לבד אלו שמסוגלים להחליט כמה אתם מסוגלים להחזיר כל חודש אז תדעו שזה לא ממש כך. אתם יכולים להחזיר סכום של עד ⅓ מההכנסה הפנויה שלכם. לשם הדוגמא: אם ההכנסות של שני בני הזוג יחד הם 10,000 ש"ח ויש לכם הוצאות קבועות של 1,000 ש"ח בחודש. ההכנסה הפנויה שלכם היא 9,000 ש"ח. ⅓ מההכנסה הפנויה שלכם זה 3,000 ש"ח וזה הסכום שאתם יכולים לשלם בחודש שקל לא יותר. 

 

כאשר רוכשים דירה גם שזה דרך תוכנית מחיר מטרה אתם חייבים לבדוק על פי ההכנסות שלכם אם אתם יכולים לעמוד בהחזרים החודשיים.


פנו עכשיו ליועץ משכנתאות מטעמינו שיבדוק לכם כמה אתם יכולים להחזיר בחודש ואיך תוכלו להגדיל את יכולת ההחזר שלכם!