איך לוקחים משכנתא למחיר מטרה ביבנה?

חולמים לרכוש דירה ביבנה. בימים אלו יוצאים ביבנה פרויקטים של מחיר מטרה. תוכנית מחיר מטרה היא תוכנית המחליפה את תוכנית מחיר למשתכן שאמורה לסייע לזוגות הצעירים לרכוש דירות. במסגרת תוכנית מחיר מטרה ישווקו הדירות בהנחה של 20%-25% וינתנו הטבות נוספות שיאפשרו רכישת דירה.

יבנה

כמה אחוזי מימון ניתן לקבל במשכנתא לתוכנית מחיר מטרה?

בדרך כלל כל אחד שרוכש דירה ראשונה יכול לקבל משכנתא של עד 75% מימון. מה שקורה כאשר רוכשים דירה במחיר מטרה רוכשים את דירה בהנחה אך המשכנתא מחושבת לפי שווי דירה. כלומר אם רכשתם דירה במיליון ש"ח שמחיר השוק שלה הוא 1.4 מיליון ש"ח תקבלו עליה מימון של 75% מ 1.4 מיליון ש"ח. זאת אומרת היקף ההלוואה שתקבלו מהבנק לצורך רכישת דירה יהיה עד 1,050,000 ש"ח. כלומר אתם יכולים לקבל מימון מלא.

 

העניין שזה לא ממש כך כי בכל מקרה צריך להביא הון עצמי ראשוני בשווי של 10% ממחיר הדירה. הגבלה נוספת היא שההון העצמי צריך להיות על סכום של 100,000 ש"ח לפחות כך שגם אם קניתם דירה ב 800,000 ש"ח אתם לא יכולים להסתפק ב 80,000 ש"ח.

האם זה לא סיכון לקחת משכנתא במינוף גבוה כל כך?

לא, וכדי להבין זאת נסביר שלא מדובר במינוף גבוה. אם הייתם קונים את דירה במחיר השוק הייתם משלמים בדיוק את אותה משכנתא רק שהייתם צריכים להביא הון עצמי גבוה יותר. בעצם את ההנחה אתם לא מקבלים במשכנתא אלא בהון העצמי. במקום לשלם 400,000 ש"ח הון עצמי ולקחת מיליון ש"ח משכנתא. אתם משלמים 100,000 ש"ח ולוקחים 900,000 ש"ח משכנתא. 

 

השווי והערך של דירה נשאר אותו שווי על אף שקניתם אותה יותר בזול ולכן הבטוחה למול סכום המשכנתא שלכם הוגנת.

 

כמובן שבלי קשר בדיוק כמו בכל דירה אתם צריכים לבדוק שאתם מסוגלים להחזיר את סכום המשכנתא. לפי המדד של יחס החזר, ומספר תשלומים. אבל כאן זה כבר לא ממש משנה כמה הון עצמי הבאתם אלא כמה משכנתא אתם מסוגלים לשלם.

הזדרזו להוציא אישור עקרוני!

בימים אלו מתבצעות הגרלות מחיר מטרה בערים שונות בארץ. חשוב לציין שבכל זכיה יש הגרלה פעמיים בפעם הראשונה מי הזוכים שיוכלו לרכוש דירה בפרויקט דרך מחיר מטרה, אל ההגרלה הזו יכולים לגשת כל הזכאים. בנוסף תתבצע הגרלה שניה על הדירות עצמם, בהגרלה הזו ישתתפו הזוכים בהגרלה הראשונה שהמציאו אישור עקרוני לקבלת משכנתא מהבנק.

 

אם זכיתם בהגרלה של מחיר מטרה, כדאי שתזדרזו כבר עכשיו ותפנו ליועץ משכנתא שיסדר לכם אישור עקרוני שיהווה את כרטיס הכניסה שלכם להגרלה המכריעה.

 

צרו קשר עם צוות המומחים שלנו!