איך לוקחים משכנתא למחיר מטרה באופקים?

 

חולמים על דירה משלכם ורואים את פרויקט מחיר מטרה כדרך שלכם לרכוש דירה. עליתם בגורל? בין כך ובין כך משכנתא אתם צריכים לדעת איך לקחת וגם להתכונן אליה. אתם לא רוצים לוותר על הזכיה כי תגיעו אליה לא מוכנים.

 

בפוסט הבא נסביר לכם כמה אחוזי מימון תצטרכו להביא למשכנתא מחיר מטרה. מהו מסלול זכאות ועוד.

אופקים

כמה הון עצמי תצטרכו להביא כדי לרכוש דירה במסגרת תוכנית מחיר מטרה?

ההון העצמי שתצטרכו להביא הוא  בדרך כלל לפחות 10% ממחיר דירה ולפחות 100 אלף ש"ח. מה זה אומר. אז כך בדרך כלל בכל דירה ניתן לקבל מימון של 75% לדירה ראשונה 70% למשפרי דיור ו  50% למשקיעים. במחיר מטרה לא ממש התגמשו עם הכלל הזה. אבל מה, אל אף שהדירה נמכרת בהנחה מחשבים את אחוזי המימון לפי המחיר האמיתי שלה ולא על פי המחיר המוזל. כך יוצא שברוב המקרים ניתן לקבל 90% ואף יותר מ 100% מימון לרכישת דירה.

 

דוגמא: אתם רוכשים דירה שהמחיר המקורי שלה הוא 1.5 מיליון ש"ח בהנחה של 300,000 ש"ח. כלומר ב 1.2 מיליון ש"ח. אחוז המימון שאתם מקבלים הוא 75% מ 1.5 מיליון סכום של 1,125,000 ש"ח. לכאורה אתם מקבלים מימון ממש גבוה ונשאר לכם להוסיף רק 75,000 ש"ח. אבל זה רק לכאורה כי חייבים להשתתף לפחות ב 10% ממחיר דירה שבמקרה שלנו הוא 120 אלף ש"ח. חוץ מזה יש את הכלל השני שסכום ההון העצמי חייב להיות לכל הפחות 100 אלף ש"ח.

מענקים לרוכשי דירות בפריפריה

בדו"ח הרשמי של תוכנית מחיר מטרה נכתב שבישובים פריפריות יתכנו גם מענקים של בין 40,000 ש"ח ל 60,000 ש"ח. לרוכשי דירות דרך מחיר מטרה. כרגע לא ברור מה קורה עם המגמה הזו יכול להיות שיהיה יכול להיות שלא. חשוב לציין שאופקים נמנית בין הערים שהיו זכאיות למענק של 60,000 ברכישת דירה דרך תוכנית מחיר למשתכן ודיור מופחת. כך שיש סיכוי שאם אתם רוכשים דירה באופקים בנוסף להטבות השונות תקבלו מענק נוסף של 60,000 ש"ח. במענק הזה תוכלו להשתמש כחלק מההון העצמי. במילים אחרות אם אכן יתקבלו המענקים תוכלו לרכוש דירה ששוויה 1.5 מיליון ש"ח במחיר 1.2 מיליון ש"ח ועם הון עצמי של 60,000 ש"ח בלבד.

מהו מסלול זכאות במשכנתא מחיר מטרה?

מסלול זכאות קיים בכל המשכנתאות ולא רק של מחיר מטרה. המסלול הזה עשוי להיות מאוד משתלם ויכול להיות גם פחות. זו אופציה שטוב שהיא קיימת ואפשר לשחק איתה. האמת שכיום עם האינפלציה הגוברת מסלול זכאות רווח קצת יותר כשהוא בשימוש.

 

בכל אופן גם אם תשתמשו במסלול זכאות וגם אם לא כדי לרכוש דירה במחיר מטרה אתם חייבים להוציא תעודת זכאות כי זה אחד התנאים להשתתפות בתוכנית.

 

פנו עכשיו למומחים של מחיר מטרה שיסייעו לכם בכל שלבי הרישום וגם בבניית משכנתא משתלמת במיוחד עבורכם!