הדברים הבסיסיים שחשוב לדעת על תמהיל משכנתא

מתכוננים לקנות דירה? רוצים לקחת משכנתא? חשוב שתבינו כמה חשוב לבנות תמהיל משכנתא בצורה נכונה וחכמה. מדובר בפרט החשוב ביותר בהרכבת המשכנתא.

בשורות הבאות תקבלו את כל המידע על תמהיל משכנתא ועל הרכבתו.

מה זה בכלל תמהיל משכנתא?

תמהיל משכנתא משמעותו הרכב המשכנתא. ממה המשכנתא שלכם מורכבת. ממה באמת? כל משכנתא מורכבת מריביות, מסלולים, טווח השנים, גובה ההלוואה ועוד. מה שיהפוך את המשכנתא ממשתלמת ללא זה תמהיל המשכנתא. יכול להיות תמהיל משכנתא המורכב ממסלולים לא ממש זולים, אבל הפריסה החודשית נמוכה ומותאמת ללווה. 

מסלולי משכנתא, מה זה?

כאשר מדובר במסלולי משכנתא, הכוונה היא לסוג הריבית. סוג הריבית נקבע באופן כללי לכל הלקוחות של כל הבנקים. האם היא קבועה, משתנה, צמודה, פריים וכו'. מסלול משכנתא הוא המרכיב המשמעותי והמרכזי במשכנתא שלכם. הוא זה שישפיע בסופו של דבר על ההחזר החודשי שתשלמו מדי חודש במשך השנים הבאות.

בנק ישראל מגביל את שילוב המסלולים בהתאם לסיכונים שהוא מוכן שהלווים יקחו על עצמם. כך יוצא שלא ניתן לשלב את ריבית הפריים על יותר משליש מסכום המשכנתא, שליש מהמשכנתא חייב להילקח בריבית קבועה וכל השאר נתון לבחירת הלווה.

ריביות משכנתא, מהן?

כאן מדובר במרכיב אישי יותר, אינדיבידואלי לכל לקוח ולקוח. ריבית משכנתא זה המחיר להלוואה. זאת אומרת, אם אתם לווים מהבנק סכום של מאה אלף ש"ח, כמה הבנק דורש כתשלום על כך? אם הוא דורש 2% ריבית אתם תשלמו לו 2,000 ש"ח על ההלוואה. 

כמה ריבית תשלמו? זה תלוי. אם אתם לקוחות משתלמים לבנק, אתם במצב כלכלי מצוין והכנסות גבוהות, הבנק ירצה אתכם ויציע לכם תנאים טובים למשכנתא שלכם. גם ריבית פריים שהיא הריבית הנמוכה ביותר בשוק היום, עומדת על 1.6% ואם אתם לקוחות משתלמים, תוכלו גם לקבל פריים מינוס שזה אומר שזה יוכל להגיע ל 1.1%! 

טווח השנים של המשכנתא

כל מסלול שתקחו ילקח למשך תקופה של מספר שנים אחר. תוכלו לקחת מסלול אחד ל 5 שנים. אחר ל 15 שנה וכו. ככל שהתקופה ארוכה יותר, הבנקים יגבו על כך ריבית גבוהה יותר. התקופה הארוכה ביותר ששייך תהיה למשך 30 שנה. ולא יותר. 

הרכבת תמהיל משכנתא:

איך מרכיבים תמהיל משכנתא? אם למשל המשכנתא עומדת על סכום של מיליון ש"ח. החלק הראשון למשל יהיה 250,000 אלף ש"ח עם ריבית של 2.5% לתקופה של 15 שנה. החלק השני יהיה על סכום של 500,000 ש"ח עם ריבית של 2% ל 20 שנים. ואת השאר, 250,000 ש"ח בריבית פריים של 1.3% ל 30 שנה. זוהי דוגמה קלאסית של תמהיל משכנתא.

 

רוצים לקנות דירה עם הון עצמי נמוך? מחפשים גוף מקצועי שיעזור לכם לקנות דירה במחיר זול? המומחים שלנו יעזרו לכם!

 

אם אתם זכאיים להכנס להגרלה של מחיר מטרה, תוכלו לקנות דירה חדשה במחיר מוזל. חברתנו תעזור לכם להיכנס להגרלה, להנפיק תעודת זכאות ובעיקר, להוציא לכם משכנתא משתלמת.