לא זכיתי בהגרלת דירה בהנחה, איך מגייסים הון עצמי לרכישת דירה?

הצעד הראשון במשכנתא הוא קבלת אישור עקרוני. אבל ישנם מקרים בהם תקבלו אישור עקרוני למשכנתא, אולם בסופו של דבר הבנק לא יאשר לכם את ההלוואה. מה זה אישור עקרוני? מה עושים כדי לא לקבל סירוב בבנק? המשיכו אתנו.

מה זה בכלל אישור עקרוני למשכנתא?

את האישור העקרוני הבנק מעביר למבקש ההלוואה והוא מהווה הסכמה ראשונית לנתינת ההלוואה. כמה יעלו הריביות? באילו תנאים תהיה המשכנתא? הכל נתון לשינוי בהמשך… 

איך זה עובד? פונים לבנק לבקש אישור עקרוני למשכנתא, הבנק ישאל אתכם מספר שאלות ותוך זמן קצר הוא ישלח לכם את תשובתו. אם כן, אתם יכולים להתקדם הלאה. שימו לב, אתם לא יכולים לעבוד על הבנק. אם הבנק שואל אתכם כמה אתם משתכרים מדי חודש ואתם משקרים ומגזימים כדי ליצור רושם אתם יכולים לעמוד בהחזר חודשי גבוה, זה לא יעזור לכם. בכל מקרה בהמשך הבנק ידרוש ממכם מסמכים על מנת לאמת את הנתונים.

אבל אחרי שקיבלתם אישור עקרוני מקובל לחשוב שזהו, משכנתא כבר יש. נכון, אישור עקרוני מבקשים בדרך כלל עוד לפני שרוכשים דירה. כך הקונה מרגיש בטוח שיהיה לו מהיכן לשלם את הכסף. אבל לא הכל בטוח.

לפעמים קורה שלקוח קיבל אישור עקרוני אבל בסופו של דבר, בתכל'ס הבנק לא מאשר לו לקחת משכנתא. למה זה קורה? כאשר אתם רציניים ופונים לבנק כדי להתקדם עם המשכנתא, הבנק גם הוא הופך לרציני יותר. הוא יבדוק אתכם לעומק. כעת הוא ידרוש ממכם מסמכים שונים כמו הערכת שמאי, ביטוחים, עו"ש, תלושי משכורת וכך הוא מאמת את התשובות שעניתם בשלב האישור העקרוני. אם הוא רואה שמשהו לא תקין, הוא יסרב לתת לכם משכנתא.

מה תעשו כדי למנוע סירוב משכנתא?

  1. תענו תשובות נכונות.  כאשר הבנק שואל אתכם כמה אתם מרוויחים, האם היו לכם בעבר בעיות בבנק וכו, תענו בכנות. ממילא בהמשך הבנק יבדוק אתכם במאגר נתוני אשראי. כך שאין לכם מה להסתיר. כך תמנעו הפתעות בהמשך.
  2. שימו סכום כסף מכובד בצד. הבנק דורש מכל לווה לשלם לפחות 25% הון עצמי. אם אין לכם מספיק כסף, הבנק לא יאשר לכם את ההלוואה. דאגו מראש שיהיה לכם כסף מיותר.
  3. בקשו אישור עקרוני ממספר בנקים. אם תבקשו אישור עקרוני למשכנתא ממספר בנקים, תהיו רגועים יותר. גם אם בנק אחד לא יאשר לכם את ההלוואה, יש לכם אישור מבנקים אחרים.

כדי למנוע סירוב משכנתא חשוב להתייעץ עם יועץ משכנתאות בדרך למשכנתא המיוחלת. תנו למומחים לעבוד בשבילכם! מגיע לכם משכנתא חסכונית. לקביעת שיחת ייעוץ השאירו פרטים