הבנק מסרב לאשר לכם את המשכנתא למחיר מטרה? קחו משכנתא חוץ בנקאית!

לאחר הזכיה בהגרלות דירה בהנחה (או בשמן השני – מחיר מטרה), חייבים לעבוד במרץ לגיוס משכנתא. הבעיה היא כשסירוב מתקבל. מה עושים בשלב כזה? 

אם קבלתם סירוב משכנתא מהבנק, זה לא אומר שאתם לא יכולים לקבל לעולם הלוואת משכנתא. אמנם עדיף לכתחילה לקחת הלוואת משכנתא מהבנק, אבל זה לא אומר שאם לא אין לכם מוצא אחר. ישנם אינספור גופים חיצוניים שישמחו לאשר לכם הלוואות משכנתא. אם רק תדעו למצוא אותם ולדעת איך ומה לבקש. בשורות הבאות תקבלו את כל המידע שיענה לכם היכן תוכלו לקבל הלוואות חוץ בנקאיות, במה שונה הלוואה חוץ בנקאית מהלוואה רגילה בבנק ומתי בכלל כדאי לקחת הלוואה חוץ בנקאית. המשיכו איתנו.

היכן תוכלו לקבל הלוואה חוץ בנקאית?

אל תתבלבלו. הלוואה חוץ בנקאית זה לא אומר שאתם פונים לאחד מהשוק האפור ומבקשים ממנו להלוות לכם בהיחבא הלוואה. ממש לא. ניתן ללוות כסף מגופים כלכליים כמו חברות ביטוח, חברות אשראי ועוד בצורה ממוסדת ואחראית. מדובר בפתרון מוצלח להלוואה לדיור למי שאין לו אפשרות לקבל הלוואה מהבנק.

האם הלוואה חוץ בנקאית שונה מהלוואה רגילה בבנק?

גוף חיצוני אינו כפוף לכללים המחמירים של בנק ישראל.  זה אומר שאם לדירה ראשונה הבנק יאשר עד 75% מימון, גוף חיצוני יכול גם לאשר 90% מימון. כך, גם אם אתם לא עומדים בדרישות בנק ישראל, תוכלו להגיע לרכישת דירה. דוגמה נוספת, בנק ישראל בודק האם אתם מכניסים מספיק מדי חודש והאם ההכנסה החודשית הפנויה שלכם היא פי 3 מגובה ההחזר החודשי. אם לא, לא תוכלו לקבל את ההלואה. אולם גוף חיצוני לא יבדוק אתכם בכלל. 

כך יוצא שמגוף חיצוני אתם בכל אופן יכולים לקבל הלוואה. לא משנה מה המצב הכלכלי שלכם.

מתי כדאי לקחת הלוואה חוץ בנקאית?

בעיקרון הלוואה חוץ בנקאית היא הלוואה יקרה מאוד. אם במשכנתא רגילה בבנק תשלמו בסביבות 2.5% ריבית, כאן תשלמו 5% ריבית ולפעמים יותר. זה אומר שעל כל מאה אלף ש"ח תשלמו במקום 25 אלף ש"ח ריבית 50,000 ש"ח. כפול 2! לכן לא כדאי לכם לקחת הלוואה חוץ בנקאית אם קיים סיכוי קלוש שאולי כן תצליחו לקבל משכנתא מהבנק. 

אבל אם אתם לחוצים לקבל הלוואה כמה שיותר מהר כדי לרכוש דירה במסגרת התוכנית, פנו ליעוץ משכנתאות מומחה למסורבים. פניתם ליועץ משכנתאות למסורבים והוא קבע שאתם לא יכולים לקבל הלוואת משכנתא מהבנק? האופציה של הלוואה חוץ בנקאית יכולה להיות רלוונטית.

רוצים לקחת הלוואה חוץ בנקאית? פנו למומחים!

לא לוקחים הלוואה בלי להתייעץ עם המומחים! רק כך תהיו בטוחים שאתם לא מסתכנים בהלוואה יקרה מדי