איך לוקחים משכנתא לדירה במחיר מטרה באשדוד?

הזוכים המאושרים של הפרויקטים במחיר משתכן, כבר גרים בדירה שלהם. ומה עם כל מי שלא עלה בגורל? המדינה לא שוכחת את כל אלו שממתינים בתור. היא רוצה לדאוג גם להם לדירה במחיר מופחת. פרויקט מחיר מטרה יוצא לדרך. ביום ראשון 20 במרץ כבר נפתח המכרז ואם גם אתם נכנסתם להגרלה, אתם ודאי רוצים לדעת מה תעשו עם המשכנתא. אמנם זה יקח עוד קצת זמן עד שבאמת תצטרכו את הכסף ביד, אבל תמיד טוב לדעת מראש לקראת מה אתם הולכים. בשורות הבאות תקבלו את כל המידע החיוני על משכנתא במחיר מטרה כך תדעו שאתם מוכנים. 

כמה אחוזי מימון אפשר לקבל במשכנתא?

אחוזי מימון במשכנתא זה כמה כסף הבנק מוכן להלוות לכם כדי לקנות את הדירה וכמה כסף אתם צריכים לגייס לבד, בעצמכם.

כמה אחוזי מימון ניתן לקחת במשכנתא לדירה רגילה?

בדירה ראשונה, 75%

דירה לשיפור דיור 70%

דירה שניה 50%.

בפרויקט מחיר מטרה תוכלו לקבל עד 75% מימון. אבל בפועל זה לא עובד ככה. דירות במחיר מטרה נמכרות במחיר זול יותר מהמחיר בשוק ולכן אחוזי המימון יחושבו לפי הערכת השמאי. כך יוצא שאתם תשלמו על הדירה מחיר מופחת אבל הבנק כן יאשר להלוות לכם 75% ביחס למחיר בשוק. כך יוצא שתוכלו לקבל עד  90% מימון!

לדוגמה, אם הדירה שקניתם שווה 2 מיליון ש"ח ואתם קונים אותה ב 1.7 מיליון ש"ח, הבנק יאשר לכם 1.5 מיליון ש"ח שהם 75% אחוזי מימון ואתם תדרשו לשלם בעצמכם רק 200 ש"ח להון עצמי. ישנם ערים כמו אשקלון בהם גם תקבלו מענק של 40 אלף ש"ח להון עצמי וכך אתם תשלמו רק 160 אלף ש"ח!

לסיכום, בפרויקט מחיר מטרה תשלמו הון עצמי נמוך יותר של לפחות 100 אלף ש"ח וכן מחיר הדירה יהיה נמוך יותר.

קחו בחשבון ש:

  1. המשכנתא לא יכולה להיות של 100% מימון.
  2. אתם חייבים לשלם לפחות 100 אלף ש"ח.

האם זה אחראי לקחת משכנתא גדולה של 90% מימון?

ברור שמשכנתא של 90% זו משכנתא לא קטנה. אבל בדרך כלל גם בלי קשר למחיר מטרה המשכתנא היא גבוהה. אם למשל תקנו דירה לא במחיר מטרה ותקבלו עליה 75% מימון זה בדיוק כמו שתקנו דירה במחיר מטרה עם 90% מימון. פשוט במחיר מטרה אתם מרוויחים לשלם פחות הון עצמי אבל אתם לא משלמים יותר משכנתא.
בתכל'ס, זה ממש תלוי במצב האישי שלכם. אם אתם לוקחים משכנתא של מיליון ש"ח והמשכורת החודשית שלכם מספיקה לכם ברווח פלוס החזר חודשי, אין סיבה שלא תקחו את המשכנתא על עצמכם. אם לעומת זאת אתם חנוקים כלכלית, אתם בכלל לא יכולים לקחת משכנתא בלי להגידל הכנסות או לצמצם הוצאות.

 

רוצים לדעת עוד על מחיר מטרה? מעונינים לקנות דירה במחיר מטרה באשדוד? אנחנו המפתח למשכנתאות כאן בשבילכם. הקליקו כעת