איך לוקחים משכנתא עבור דירות מחיר מטרה בחיפה?

אם אתם מתעניינים במילת המפתח אשר נקראת "מחיר מטרה", מסתבר שאתם זוג צעיר בתחילת דרכו שמעוניין להגשים את חלומו לרכישת דירה בישראל, במחיר שפוי יותר ממחירי הדיור המוצעים כיום בשוק הישראלי. אנו שמחים בשבילכם שאתם מתעניינים בנושא ולא רצים לרכוש דירה במחיר גבוה, כאשר יש לכם אפשרות להוזיל את עלויות הדיור באופן משמעותי. כעת נדבר על המשכנתא של רוכשי דירות בפרויקטים של מחיר מטרה. 

מה מיוחד במשכנתאות של רוכשי מחיר מטרה? 

  • מחיר דירה נמוך – כל הפחד של זוגות צעירים לרכוש דירה בשנת 2022, זה המשכנתא הענקית שעתידה להזדחל אחריהם למשך העשורים הקרובים של החיים שלהם. והם צודקים לגמרי. הפלוס הראשון  שנמצא במשכנתאות של רוכשי מחיר מטרה, זה מחיר דירה נמוך, מה שאומר משכנתא קטנה ביחס לדירה היפה והחדשה אותה הם מקבלים. המדינה מסבסדת לזכאי מחיר מטרה את הדירות בעשרות אחוזי הנחה, בכדי שיוקל עליהם להגיע לרכישת דירה ראשונה ביתר קלות.

  • הון עצמי נמוך – למי שלא יודע, כאשר מגיעים לקחת משכנתא, יש צורך להוכיח הון עצמי. אם הדירה אותה אתם מתכננים לרכוש שווה מיליון חמש שקלים, הבנק לא יהיה מוכן לתת לכם עליה מיליון חמש שקלים משכנתא, אלא רק שבעים וחמישה אחוזים מתוך הסכום הנ"ל. וגם אחוז המימון הזה, הינו אחוז המימון הגבוה ביותר שלא ניתן לרוב הלווים, אלא רק לזוגות צעירים.

    בפרויקטים של מחיר מטרה המדינה החליטה כי היא מגיעה לקראת רוכשי הדירות לא רק בנושא של מחיר הדירה, אלא גם בנושא של גובה המשכנתא אותה יוכלו לקבל מהבנק. מה עשתה המדינה? דרשה מהבנקים לגזור את גובה אחוז המימון של הלווים בפרויקטים של מחיר מטרה על פי מחיר הדירה בשוק החופשי. וזה אומר שבסופו של דבר הבנק מממן לרוכשים כמעט את כל הסכום של הדירה, וההון העצמי אותו הם צריכים להשלים, הינו קטן וקל להשגה.

האם אין מינוסים ברכישת דירה במחיר מטרה? 

לכל דבר יש מעלות וחסרונות. אחד החסרונות, שאולי עבורכם הינו בכלל לא חיסרון, הוא שאין לכם אפשרות לבחור את הדירה, אלא ההגרלה היא שמחליטה לאיזו דירה אתם עומדים ליפול, כמובן שאם הדירה לא מתאימה לכם (קטנה מדי או גדולה מדי), תמיד תוכלו לסרב לזכיה. 

 

חסרון נוסף, הוא שבשנים הראשונות שאחרי הזכיה, תצטרכו להתמודד מול תשלומי שכירות, עד לגמר הבניה של הדירה שלכם, וכן עם תשלומי משכנתא עבור הדירה שנמצאת על הנייר, וזה לא פשוט בכלל. 

ממתי נדרשים להיות מוכנים למשכנתא? 

כאשר אתם מגישים את הבקשה, אתם לא חייבים להציג אישור עקרוני מהבנק שמאשר באופן עקרוני, כי יש לכם אישור לקבל משכנתא. אבל אחרי הזכיה הראשונית, תצטרכו להגיש אישור עקרוני בעל תוקף, בכדי שתוכלו להמשיך לקראת ההגרלה הפרטנית על הדירות. 

 

הקליקו כאן כדי שהמומחים של חברת המפתח ילווי אתכם בכל התהליך של רכישת הדירה בפרויקט של מחיר מטרה בחיפה וכן בתהליך לקיחת המשכנתא. כי ללווי מקצועי אין תחליף.