רוצים לקחת משכנתא על דירה במחיר מטרה בדימונה? הפוסט הזה יעזור לכם!

שמעתם על פרויקט מחיר מטרה ואתם רוצים לזכות גם? בימים האחרונים נפתחה ההרשמה על דירות בפרויקטים של מחיר מטרה ברחבי הארץ. גם כאן תדרשו לקחת משכנתא. מה עושים? מה בין משכנתא רגילה למשכנתא לדירה במחיר מטרה? כל התשובות בפוסט הבא!

כמה אחוזי מימון אפשר לקבל במחיר מטרה?

שאלה מקדימה, כמה אחוזי מימון אפשר לקבל תמיד? זה תלוי.

בדירה ראשונה תקבלו עד 75% מהבנק

בדירה לשדרוג ושיפור תקבלו עד 70%

הדירה שניה או להשקעה הבנק יאשר לכם עד 50%

בדירה במחיר מטרה בעיקרון אתם יכולים לקבל עד 75% מימון. אבל מה שקורה במחיר מטרה זה שאתם קונים את הדירה במחיר מופחת. מה זה אומר? זה אומר שאם הדירה שווה על פי הערכת שמאי מחיר של מיליון ש"ח הבנק מאשר לכם עד 750,000 ש"ח. ואתם מקבלים את הדירה בהוזלה של  כ20% . זאת אומרת, אתם נדרשים לשלם רק 800,000 ש"ח על הדירה. זה אומר שאתם תדרשו לגייס הון עצמי של 150,000 ש"ח בלבד! ואת השאר הבנק ילווה לכם. כך יוצא שאתם לא משלמים 25% של הון עצמי אלא הרבה פחות. כי הבנק מוכן לתת לכם את אחוזי המימון לפי הערכת שמאי ולא לפי המחיר הנמכר. כך יוצא שתוכלו לקבל אחוזי מימון של מקסימום 90%!

האם זה בטוח לקחת משכנתא של 90%?

אתם צריכים להבין שהמשכנתא כאן לא יקרה יותר, אתם פשוט משלמים פחות הון עצמי. אם הייתם קונים את ה ירה במחיר השוק, הייתם משלמים סכום זהה של משכנתא פלוס הון עצמי גבוה יותר. כאן פשוט חוסכים ממכם ותשלמו הון עצמי מוזל. אבל כמו תמיד, אם יש לכם לשלם יותר הון עצמי, כדאי לכם לשלם. כך הבנק יאשר לכם משכנתא עם ריבית נמוכה יותר. ככל שסכום המשכנתא גבוה יותר, כך הריביות יקרות יותר.

מה עם לוח התשלומים של מחיר מטרה?

אין כאן אפשרות לבצע משא ומתן עם הקבלן. התשלום נקבע מראש ותדרשו להביא 10% ממחיר הדירה לקבלן כבר בהתחלה.

בקשו אישור עקרוני למשכנתא עוד לפני הכול!

מיד כאשר אתם יוצאים בהגרלה, כדאי לכם לפנות לבנקים לבקש אישור עקרוני למשכנתא. למרות שיקח עוד זמן עד שתקבלו את הדירה בפועל. כך תחסכו בהמשך לחץ מיותר.

אתם זכאיים לתעודת זכאות? ממשו את הזכות!

בדרך כלל אם אתם זכאיים להכנס להגרלה של מחיר מטרה, אתם גם יכולים לקבל תעודת זכאות. כל מי שמחזיק בידו תעודת זכאות, יקבל תנאים משופרים למשכנתא שלו. את התעודה כדאי לכם להנפיק כבר עכשיו כדי להיות מוכנים בהמשך.

התמקחו עם הבנקים על משכנתא זולה יותר!

אל תפנו לבנק לבד כדי לקחת משכנתא, פנו למומחים שיעזרו לכם. 

אני רוצה לפגוש יועץ משכנתאות מנוסה מחברת המפתח שיעזור לי עם  המשכנתא שלי