מתלבטים לכמה שנים לפרוס את המשכנתא? אין לכם מידי הרבה אופציות

משכנתא זוהי מילה השגורה היום בפיות כולם. אם פעם היו קונים דירה וזהו זה. היום מתכוננים לרכישת הדירה במשך שנים עד לגיוס הון עצמי. אחר כך פורסים את תשלומי הדירה למשך שנים ארוכות מה שמכונה בשפה המקצועית "משכנתא". כאשר לוקחים משכנתא, ישנן כמה החלטות חשובות בדרך. אילו מסלולים לשלב במשכנתא, איזה גובה יהיה ההחזר החודשי ולכמה שנים תתפרס ההלוואה. בשורות הבאות תקבלו הכוונה חשובה איך להגיע להחלטות החשובות בחכמה ובאחריות. המשיכו אתנו.

חשוב לבדוק לפני שלוקחים משכנתא ש:

קודם כל אתם צריכים לדעת כמה כסף אתם הולכים ללוות מהבנק וכמה כסף אתם יכולים לשלם מדי חודש בהחזר החודשי. פרטים אלו הם החשובים ביותר בהרבה תמהיל משכנתא בצורה הנכונה. 

כי אין מושג של משכנתא טובה או לא, יש מושג של משכנתא מתאימה או פחות. משכנתא מתאימה זו משכנתא התפורה למידות של הלקוח בצורה אישית על פי נתוני חייו.  וזוהי החכמה האמתית. כדי להצליח בכך צריך להיות מקצוען.

האם כדאי לשלם את המשכנתא לטווח ארוך?

התשובה החד משמעית היא לא. כמה שאתם יכולים לצמצם את תקופת המשכנתא, כך טוב יותר.  אבל, בתנאי שאתם יכולים. אם אתם לא בטוחים שתוכלו לעמוד בתשלומים, אל תתחייבו עליהם. כי אתם עלולים ליפול למצב בו אין לכם כסף לשלם והבנק ירצה לעקל לכם את החשבון… לשם אתם לא חותרים להגיע. המטרה שלכם היא לחסוך כמה שיותר כסף בצורה אחראית ושקולה.

קל לומר, תפרסו את המשכנתא ל 30 שנה, ככה לא תרגישו אותה כמעט…אבל גם זה ממש לא נכון. אם אתם יכולים לשלם, תשלמו ועכשיו. ככל שהמשכנתא תהיה ארוכה יותר, הריביות שתשלמו תהיינה יקרות יותר וחבל על הכסף שלכם.

כמו כן, הרבה פעמים אנשים לוקחים משכנתא ל 30 שנה ובשלב מסוים הם רוצים לשלם את החוב ולהתפטר מההחזר החודשי המחייב. קחו בחשבון שאם רוצים לפרוע את הלוואת המשכנתא, נאלצים לשלם עמלת פירעון מוקדם. בדרך כלל מדובר יהיה בעשרות אלפי שקלים או יותר. חבל.

מהו הזמן האידיאלי למשכנתא?

זה כמובן תלוי מהו גובה המשכנתא, כמה אתם מרוויחים בחודש וכמה אתם מוציאים. אבל באופן כללי אפשר לומר שמשכנתא ל 15 שנה היא אידיאלית ממש. כך אחרי 15 שנה אתם יודעים שהנכס שלכם. 

אם ההלוואה שלכם גדולה יותר, גם 20 שנה הן זמן הגיוני.

אבל בסופו של דבר טווח השנים בו תשלמו את המשכנתא תלוי רק בכם בתנאים האישיים שלכם. כך שהחכמה היא לפנות ליועץ משכנתאות מנוסה שימפה את מצבכם הכלכלי ויבנה עבורכם תמהיל משכנתא התפור למידות האישיות שלכם.